Gå til innhold

oppdatering fra meg.

Pluttiplutt

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

Trist jeg ikke rakk innom dere på lunchen i dag heller, og jeg som hadde gledet meg sånn.

men jeg satt på legekontoret i flere timer jeg, legen ville legge meg inn, men siden jeg bare hadde +1 på protein så ville sykehuset at jeg skulle gå tilbake til fastlegen min i morgen tidlig.

Har hodepine, over natten gedigne elefantlegger(helt merkelig å se leggene sine som tømmersrokker) , blodtrykk på nesten oppunder 125 ettellerannet/89 og for høy puls,gått opp 2.5 kilo på 2 dager(mye vannvekt ja..)

Fikk beskjed om at om jeg har +2 i morgen så blir jeg lagt inn, og mest sannsynlig starter de fødsel da.

gikk fort for dette.

Gjett om jeg fortet meg hjem i dag når jeg fikk høre at jeg slapp innleggelse i dag...og vasket klær!! for jeg har ikke gjort noe i stand på rommet..blir sen natt i kveld,,hehe..må pakke baggen, gjøre rommet mest mulig klart, nå ligger sengetøy osv til tvillingene nyvaskede og klare...må bare sette opp senga..hhehe...

gjett om jeg har tatt det med ro frem til nå..JEPP:):):)

så om dere ikke hører noe fra meg neste uke, så vet dere hvor jeg er.

Håper virkelig jeg har et par uker til da. det hadde jo vært topp..

skal si ifra jeg:)

stooor klem.

hvordan var det på Cafe Christiania?

Fortsetter under...

Åhh... skal love deg vi tenkte på deg! Vi var/er en smule bekymret vettu.. Håper du kan få være rugekasse for vidunderene noen dager/uker til - men det høres ut som kroppen din snart sier at "nok er nok"..

Har vært i nogenlunde samme situasjon som deg og kjenner det nesten litt på kroppen når du forklarer hvordan du har det. "Godt å vite"

er det jo egentlig at barna fremdeles har det ganske bra - det er din helse som sliter nå..

Sender deg sms når jeg skal til Ahus på kontroll - kanskje vi sees?

Har også sendt deg mail med foreløpig liste over oss som bruker treffes i Oslo.

Go klem - og all mylig lykke t fra meg

:) takk skal dere ha.

Ja det er bare å stikke innom om , eller når jeg blir innlagt, håper på flere dager hjemme jeg da:) mannen min derimot er en god smule bekymret stakkars.

I dag var blodtrykk på 124/96, men protein fortsatt ikke på 2 ,så da fikk jeg enda en dag hjemme.

Legen min liker ikke at jeg går hjemme og sa jeg måtte komme innom i morgen og.

Godt å bli tatt vare på, han har hatt meg som pasient siden jeg var 12 år, og kjenner meg ganske godt nå.. Når han ringte sykehuset sa de at nei jeg kunne gå hjemme, men om jeg fikk flimmer foran øynene så måtte jeg komme inn.

Savnet dere i går og, var på vei, men så ble det bare verre og verre så planen var egentlig bare å stikke innom legen først(som de ba meg gjøre på sykehuset) og så ta taxi rett ned til dere. men jeg ble sittendes mye lenger enn jeg trodde.

I dag har jeg fått beskjed om å ta det heeeeeeeeeeeeeeeeeelt med ro, siden blodtrykk er så mye høyere enn i går.

Så da får jeg se i morgen da, om jeg får enda en dag hjemme:)

men du oslo 71, hvordan går det med ditt protein nivå, du hadde også forhøyet før helgen, har det blitt noe bedre?

stor klem

Hei!

Så godt du kan få være hjemme litt til! Best å sove i sin egen seng.den lille søvnen man får fortiden!

Det går bra med meg, Ingen ødemer enda. Kjøpte urinsticks og testet protein igjen i dag og den er fremdeles på +1. Skal til JM i morgen,og regner med at BT fremdeles er fint:-)

Lykke til i morgen!

Heia igjen!

Håper du har det greit, selv om du "lever" litt dag til dag... MEN - som flere andre her sier... bedre å "leve" de dagene hjemme med sin kjære! Litt småslitsomt å være på sykehuset..

Har bare et lite spørsmål - hva har blodtrykket ditt vært tidligere i svangerskapet? Mitt er nogenlunde det samme som ditt og har tidligere i svangerskapet vært 120/75. Ingen andre komplikasjoner - så det er ikke noe problem enda :)

klem

Annonse

Mitt er nok litt over... og det liker jeg ikke - men faktisk er mitt normale undertrykk rett oppunder 90. I svangerskapet - til for 5 uker siden har det lagt på 75, denne stigningen gjør at jeg sjekker BT noe oftere nå.

Har lagt på grensen til å måtte starte på BT-medisin i nesten 10 år - dårlige gener :)

heihei.

det har vært på 110/70 nesten hele tiden, og ikke høyere enn 115/75, så mitt BT har vært helt suverent frem til nå.

Alltid hatt rimelig bra BT.

lurer på hva det er i morgen, synes selv at 96 er en smule høyt.

får håpe du slipper samme stigning som meg ;)

Hei der Pluttiplutt!

Godt med en oppdatering fra deg, vi savnet deg igår! Men vi fikk noen beskjeder om din status under lunsjen fra Trude og mobilen hennes. Det føltes beroligende :) Høres hemskt ut med så mye vann i kroppen, og alt det andre, men fint å vite at du blir følgt opp hver dag. Får nesten håpe du får ytterligere noen dager hjemme slik at de små kan vokse litt til i magen din :) Men du, du må få mannen din til å ordne med det siste tingene inne de små kommer slik at du kan ta det med ro ;) Skal ta din situasjon som et lite varsel og begynne å vaske babyklær og sjekke at alt virkelig er på plass her hjemme, skjønner nå at formen og helsen kan forendres på et blunk.

Ellers skal jeg tenke på deg og krysse fingrene for at alt går fint med innspurten. Du har gjort et godt stykke arbeid med å ruge så her lenge! :)

Stor klem fra meg og gutta i magen

hehe, ja nå som jeg ikke vet hva som skjer, når, så klapper og koser jeg litt molefunkent på magen og håper jeg kan koooooooooooose meg med disse herlige sparkene og bevegelsene litt til.

skal til lege nå så vi får se om jeg fortsatt får gå hjemme:)

ha en flott dag i dag:) ser ut som det blir blå himmel:):)

Annonse

Kan nok være det... at vi går om hverandre altså! Siden jeg har time 14 og du 14.30.. Skal ha den "fødselssamtalen" i mrg - vet ikke hva den går ut på, om den inkluderer omvisning og sånt... Hadde vært koselig å se deg!

Håper alle prøver og tester vi tar i morgen går fint og vi får kose oss hjemme med våre kjære i helga.

klem

Så godt for deg Pluttiplutt! Men for en spennende tid du er igjennom. Man blir ganske sliten av å gå sånn og vente hvae dag som du gjør nå.

Hvordan gikk det med deg i dag "moden mamma". Har du vært hos legen med urinprøve?

Jeg var hos JM i dag. Samme status som forrige uke med +1 på protein og fint BT. Jeg har fått endel kløe (hadde du hatt det Puttiplutt?) og må opp igjen på sykehuset i morgen og ta noen blodprøver. Sikkert ikke noe farlig,men veldig betryggende at de sjekker opp alt!

Jeg kom meg aldri dit... sovna før legen min åpnet tlf, og våkna etter de stengte... :) De har veldig kort telefontid... :)

Skal til tvillingkontroll i morgen på sykehuset - håper/antar det går greit å vente...

Godt å høre at dine verdier er stabile - håper blodprøvene i morgen er bra, men som du skriver.. godt å bli litt ekstra godt fulgt opp!

ja jeg har den svangerskapskløen (leverkløen), fikk medisiner (ursofalk) for ca 1 måned siden, så den er under kontroll, har steget litt med gallesyre i blodet men ikke noe farlig. de tar blodprøve hver uke.

KRYSSER fingrene og pottit tær på at du ikke har den kløa jeg har, for den er helt forferdelig. klør mindre med medisin, men innimellom så slår den litt mer ut en andre dager.Lykke til. hold meg oppdatert da.

om du klør litt, så hjelper det med å ta en dusj, ikke for varm, og smøre deg med bittelitt jordnøttolje på våt hud. og så legger du deg i luftig sengetøy.(ikke for mye olje for da virker det motsatt synes jeg)

LYKKE TIL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...