Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Vil gjerne høre negative kommentarer og.

Det er vel estemt at gutten vår skal hete det. Det er oppkalling etter min manns farfar og min farfar

og NEI det skal IKKE skrives Edvard. Vil ha en t på slutten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er kjempefint! Eneste negative kommentaren jeg har, er -som du regnet med å få- at jeg ville skrevet med...gjett hva...D på slutten! Hehe ;-))

Skrevet

Nydelig navn!!!

Skrevet

Edvard er nydelig, men synes navnet blir litt ødelagt med -t. Men om dere vil ha det, helt greit!:-)

Nikolai synes jeg er veldig pent, og passer utrolig godt til.

Edvard Nikolai er helt nydelig! Kjempeflott navn:-)

Skrevet

For et nydelig navn!! Den roper jeg hurra for! :-)

Skrevet

Edvart er flott, men liker ikke Nikolai - synes det er litt rampenavn + veldig kjedelig og oppbrukt.

Skrevet

Synes det var veldig flott, jeg! Bra kombinasjon.

Kan jeg spørre hvorfor dere skal ha T og ikke D på slutten?? Bare lurer.

Skrevet

Edvart er flott både med d og t:) Kjenner en del Nikolaier og er dessverre enig med V31 ang. Nikolai.

Skrevet

Det var veldig fint. Men det kan bli litt tungvint for han å hele tiden måtte forklare at det er Edvard med t. Tror jeg hadde tatt mer hensyn til det enn eventuelt at det må være hundre prosent likt ifht oppkalling feks. Gjør det så enkelt som mulig for gutten, ellers veldig bra navn:)

Skrevet

Takk for masse tilbakemeldinger

først denne t en min ...humre...

1. Det er jo oppkalling etter min manns farfar og han skrev Edvart.

2. Jeg sier edvarT, med en liten markering av t en. Jeg har lagt merke til at mange kutter den t markeringa hvis det kun er en d på¨slutten. I hvertfall her i Trøndelag.

3. Og edvard (uten t men med d) er ikke i nærheten så fint synes jeg.

Jeg har jo tenkt på det med stavinga, men vil irritere meg mer over at de ikke uttaler t en enn at man må presisere at det skal være med t. Svært få navn man ikke må presisere stavemåte da... Føler nesten alle navn må det i dag.

og så var det NIkolai..

Når min farfar lå på dødsleiet (i 05), sa jeg til han at jeg ville kalle opp min første sønn etter han. (Erling Nikolai) Da sa farfar at han da ønsket at min sønn kunne hete Nikolai som andrenavn, akkurat som han. Det sa jeg jo selvfølgelig ja til, og det var det siste min farfar sa til meg, han døde noen minutter senere.

Så Nikolai er ikke et navn jeg liker, ikke Erling heller, men det er et navn med en ENORM affeksjonsverdi, og som er en ære for meg og kalle min sønn. Jeg fører videre arven fra en fantastisk mann.

Jeg tenker og litt ramp. Og Nikolaiene jeg kjenner er ramper hele gjengen, men historien og samholdet til min farfar overskygger det.

Når man da Føyer på en Edvart så tar det brodden av Nikolai litt og føler jeg...??

HI

Skrevet

Jeg synes du har svært god grunn til å velge det navnet du har valgt :-) Og når det gjelder Edvart eller Edvard. Jeg har bakgrunn fra Nord-Norge, der sier de ofte EdvarT, men har også bodd på sørlandet - hvor EdvarD er mer vanlig - så er nok stedsbetinget ja. Begge deler er like fint synes jeg :-)

Skrevet

Bruk det! Siden du liker det, ingen som har noe med det heller...

Skrevet

til vannmann31

Mannen min er fra nord-norge ja, og da er den t viktig. JEg selv kommer fra østlandet hvor d er standard uttale..

Så nei. Det erikke enkelt.

Virker som om de fleste liker navnet da :D Det er jo superkos, bare et spørsmål om stavemåte :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...