Gå til innhold

Hvilke vogner passer til kjeeeeempebaby?

Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig stort barn. Han er drøye 9 måneder, men er allerede 80 cm lang og veier nesten 13 kilo. Han kommer sikkert til å fortsette å være stor for alderen, men trenger sikkert å bruke vogn like lenge som alle andre.

Vi har nå en Emmaljunga Sport Combi, og han har ikke veldig mye å gå på på lengden, gitt. (Bruker ikke bag'en)

Jeg skal kjøpe en barnehage-vogn og en reisetrille, begge må kunne soves i, og jeg trenger innspill. Jeg må vite hva jeg skal se etter, kan jo ikke måle samtlige vogner på markedet...

Hvilke vogner kan han bruke lengst, tror dere?

Fortsetter under...

Er de kjent for å være veldig lange? Kid har prøvesittet en buggster for noen uker siden, men jeg syntes han sklei litt ut av setet. Men det er bare den typen jeg har prøvd av TFK, så kanskje jeg bør prøve de andre variantene, ja. Takk!

Neida, tfk er ikke av de største.

Til en kjempebaby trenger du ei vogn å vokse i og da er vel f eks en Filuu z8 noe for deg. Den har et liggemål på solide 97 x 33 cm, så da har du 17cm å gå på. http://filuu.de/filouZ8.htm

Som trille har du vel nesten bare et valg, Peg Perego Pilko 3, classic eller completo, med utrolige 51cm i rygghøyde.

Hei. Førstemann var en stor baby. Har derfor noen tips til deg. Det aller viktigste du må tenke på når du skal ha en ny vogn er at den må tåle mer vekt. Mange vogner (m. sportsvogndel) er bare godkjent til 15 kg (skal angivelig da passe til 4 års alder, utrolig nok), og det vil bli litt i minste laget for din gutt som bare er ni måneder og har behov for vogn lang tid framover. Vogner som jeg vet bare er godkjent til 15 kg er simo 123 (utgått fra produksjon) og Easywalker. Det er viktig å følge disse godkjenningene, for vi har lite å stille opp med mot produsenten om, om uhellet skulle være ute, dersom vi har hatt et tyngere barn i vogna, enn den er godkjent for.

Vi har en GT safari, den er godkjent for ca.23 kg. Jeg mener å ha hørt at Philandteds-vognene også er godkjent for større vekt.

Det er jo også viktig at du tenker at det må være god plass i vogna generelt, og at vogna er lang nok i ryggen.

Anbefaler deg å ta en titt på www.barnevognguiden.no og www.vogndilla.com. Her kan du lese forbrukererfaringer/tester og det finnes oversikt over mål og vekt på endel av vognene.

Bortsett fra det kan det være lurt å forhøre seg med en dyktig og erfaren barnevognforhandler.

Lykke til med vognvalget!

Annonse

Har også sjekket litt, min er 20 mnd, og nærmer seg 15 kg. Er ofte litt vanskelig å finne ut vektgrensen, vognene oppgir at det skal være opp til 4 år. Ofte er det 15 kg!! Feks er maclaren opp til 15 kg, selv om visstnok en ny modell skal gå lengre. Quinny zapp går til 20 kg, det er reisetrille. OTH går til 35 kg for singelvogn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...