Gå til innhold

Gutten min vil ikke legges av pappa!!


Lena og skatten

Anbefalte innlegg

Min lille prins er nå 5 måneder gammel. Han er en blid liten kar som finner seg i det meste. Men når det kommer til leggingen om kvelden, så er det bare jeg som kan gjøre det. Vi har også en jente på 4 år, og det har liksom blitt en fast rutine at mannen min legger jenta og jeg legger gutten siden jeg fortsatt ammer. Hvis han våkner og trenger trøst i løpet av kvelden, så er det også jeg som har gjort det. Kjempe dumt ser jeg nå!! De to siste kveldene har mannen min prøvd å legge ham. Han hylskriker og kikker rundt i rommet som om han er utrygg. Det skjer også hvis mannen min går inn for å trøste ham hvis han våkner til utpå kvelden. Han skriker og skriker, og hvis jeg tar ham så sovner han med en gang. I dag sovnet han av utmattelse stakkar, for vi prøvde å være litt strenge på at pappaen skulle legge ham.

 

Men hvor konsekvent skal man være med en 5 måneder gammel baby? Er det noen som har noen gode råd? Jeg skal ut med noen venninder for første gang på lørdag, og jeg klarer ikke slappe av og kose meg hvis jeg vet han blir redd hvis han våkner uten meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! Har samme problem, og får litt vondt i meg både ovenfor gutten og pappaen dersom det blir mer uro enn nødvendig... men samtidig trenger vi jo litt avkobling vi mammaer også av og til! Min er 7 mnd'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var som å høre meg selv,vi har gått på samme smellen at jeg har lagt jenta og han har tatt den eldste.resultat,jo ei jente som kun vil legges av mammaen,far er ikke god nok hvis hun våkner og kun skal ha tytten hell...noe som igjen har ført til jeg har vært masse hjemme og ikke gått noe særlig ut..men så er det det å være streng og,hun har jo vendt segtil at det er jeg som legger henne,for henne er det skremmende med en far som kommer når hun ikke er vandt med det.jeg kommer ikke til åvære tøff mot henneennå hun er 8 mnd snart for jeg vet hun vokser det av seg.vihar begynt å stelle og leggehenne sammen så tar vi det etterhvert.det kan jo være et tips for dere og,legg 4 åringen først så tar dere minsten sammen etterpå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen noe av dette... Samboer jobber 8 dager og har fri 6, de dagene han er på jobb er det jeg som må legge mini. En stund nektet mini å la pappaen mate og legge han, da var han rundt 5.5 mnd. Vi ble enige om at vi måtte bare få det til, pappaen la han og jeg fikk ikke vise meg, noe som er lettere sagt en gjort. Er lett å gå inn etter en halvtime og spørre om man skal overta.... Første kvelden måtte jeg overta etter 45min på soverommet, samboeren ble stresset og det merker mini. Neste kveld dro jeg ut av huset og da hadde han brukt ca 25 min og tredje kvelden gikk det helt greit... Etter dette har det ikke vært noe problem for pappaen å legge han. Men jeg har vært veldig konsekvent på at han også skal legge han når han er hjemme.

 

Tror dere bare må bestemme at pappaen skal legge han og ta han når han våkner, selv om det tar lengre tid og babyen gråter litt mer..

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi "snudde" det ved at jeg først ammet, la henne ned og sa natta, og så tok pappan(som satt ved sidn av) over etterpå.

hun pleier å kave en del før hun sovner, så da holder vi henne i hånda, stryker litt over panna osv. etter et par kvelder var det ikke noe problem at pappan var der istedenfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det til oss også. Da sørget vi for at pappan tok seg ekstra av vesla på dagtid, tok kveldsstell, morgensstell osv. så ofte han hadde mulighet, i stedet for at jeg alltid var den som gjorde det. Dermed ble hun mer vant til at vi begge drev på med henne. Da godtok hun også etterhvert at pappan la henne om kvelden.

 

Hun roer seg riktignok ikke like godt til pappan, men hun godtar iallfall at han legger henne nå. Vi kunne jo ikke ha det slik at bare jeg skulle være den som kunne legge henne. Hadde blitt uholdbart i lengden det, følte vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...