Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Du spør annymt og jeg svarer liksedan :-) Hvorfor spør du? Har du et barn som gjør dette tidlig? Uansett, barne har ulike felt ved seg som kommer fram til ulik tid. For eksempel kan et barn være spesielt tidlig ute med å klatre, løpe og kaset ball, mens andre igjen finner interesse i mer finmotoriske eller konstuksjons oppgaver. Altså er alle barn forskjellige og gode/tidlig ute med ulike ting. Tror ikke det at de er tidlig ute nødvendigvis viser at barnet er mer eller mindre intelligent enn andre barn . Men som sagt hvorfor spør du?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Til den anonyme som svarer HI; Jeg tipper hun spør fordi hennes barn ikke klarer det enda og hun er spent på når hun kan forvente at h*n klarer det. Ikke noe mer innviklet enn som så kanskje. Du er jo veldig mistenksom på andres intensjoner da. Og spiller det noen rolle hvorfor folk stiller ulike spørsmål?? Herregud så idiotisk jeg har blitt, gidde å engasjere meg i sånt.... Til HI; jeg vet ihvertfall ikke, min lille på 14 mnd er langt ifra å klare det, tror jeg.
Mamma til to tette Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Min gutt på 1 år klarer nå 5 klosser i tårn og jeg er overbevist om at han er et geni ,-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jenta mi på 14 mnd klarer ikke å stable noen, men til gjengjeld kan hun rive ned opp til flere på én gang. Jeg er faktisk også overbevist om at hun er et lite geni ;-)
Mammaja 120107 Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Lillegutt klarer å rive ned 8-10 klosser med hvinende fryd. Bygging er mindre interssant men han klarer nok 4-5 med litt flaks. Han er 14 måneder.
Morcheeba Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jenta mi på ett og et halvt bygger tårn med 8 klosser og synes at byggeklosser er stas for tiden...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Jenta mi kan bygge tårn. Hun er snart 20 mnd nå, og jeg husker ikke helt når hun begynte med å legge klossene oppå hverandre. For et par måneder siden kanskje.
mai mammaen til to Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 hmm.. vet ikke når hun begynte med det jeg. men har gjort det lenge nå.. og hun er 23 mnd nå..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Datteren min er veldig flink motorisk, både grov- og finmotorisk. Hun har bygget klosser siden hun fikk dem rundt året, men da hun var 13 mndr bygget hun selv forskjellige ting også tårn. Hun er 18 mdr nå og det er ikke spennende så spennende å bygge lenger. Hun liker å skru av og på korker på melkekartonger og åpne og lukke belter etc. Alt som er veldig tuklete og vanskelig liker hun. Min datter er svært tidlig ute med veldig mye rent motorisk. Jeg er selvfølgelig stolt som bare rakkern, men det er nokså skremmende også at hun er så avansert i forhold til sin alder. Husk at alle er forskjellige, og at gutter og jenter er svært forskjellige også i utviklingen hva mestring angår.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Datteren min på 20 mndr har klart det i noen måneder nå, men husker ikke helt hvor gammel hun var da hun begynte. Tipper hun var rundt 16mndr. Hun har ei storesøster hun tar veldig etter, tror storesøsteren var litt senere ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå