Gå til innhold

God vogn som tar liten plass i bil? Simo kombi? Teutonia Mistral?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg venter en liten jente i august, og er nå begynt så vidt å se på vogner. Har lyst på en Simo kombivogn, den virker så god på alle måter unntatt at den tar forferdelig stor plass i bilen.

Har sett at Teutonia Mistral tar liten plass sammenlagt, men den virker ikke så robust og god på andre måter, pluss at den ser ikke like fin ut synes jeg...

Hva mener dere som har erfaring?

Fortsetter under...

Har simo kombi, jeg. Den er solid, robust, holder lenge og er helt fantastisk å trille uansett underlag. Har vært på rally gjennom skogen med den også ;) Man merker faktisk ikke så godt at det er en tung vogn (veier ca 20 kg med bagen, 16 kg uten).. MEN hvis du har et veldig lite bagasjerom i bilen, så vil du kanskje få problemer. Her tar vogna nemlig tilnærmet hele plassen bak i en stasjonsvogn (med hjulene på da ettersom jeg er litt lat).. Har ikke prøvd teutonia mistral, men kan hvertfall trygt anbefale simo'en!

Jeg har Teutonia Mistral-S, som er nesten lik Mistralen, og synes både den er tung og stor, selv om reklamen sier det motsatte. Synes forøvrig at Teutonia er veldig robuste, lune og gode.

Det er ikke plass til særlig annet enn vogn i bagasjerommet når den ligger i, og vi har ikke den minste bilen. Anbefaler deg å prøve diverse vogner i bilen før du bestemmer deg.

Sjekk Brio, Bugaboo, TFK, for eksempel.

teutonia reklamerer for at det er dere fun som tar minst plass. og det tror jeg på og. den går lett inne den lille yarisen. og jeg liker den best og for den er god å trille. liten og nett. lun. kan snus begge veier. 2 svingbare hjul forran. +++

Annonse

Jeg har Emmaljunga City Cross som er en sportsvogn, men kan fåes med citybag, mykbag eller harbag. Har også en liten bil, Skoda Fabia Stasjonsvogn og synes ikke den tar for store plassen der. Er jo ikke akkurat mye plass igjen. men viktigste er at den er lett å løfte inn og ut.

Simoen tar veldig stor plass i bilen. Vi har stasjonsvogn så det gjorde ikke så mye helt til vi skulle ha bikkja baki der også. Det var det ikke plass til. Og jeg måtte ta av hjulene da jeg skulle ha den i bagasjerommet på astraen til modern. Prøv flere forskjellige vogner og se hvor stor plass de tar i bilen også før du bestemmer deg!

Jeg har akkurat kjøpt meg en teutonia mistral og avgjørende faktor var jo at vi faktisk fikk plass i bilen vår (hyundai coupe) det hadde vi neppe med andre vogner..

kjempefin vogn og kjempe god:D

Teutonia har kjempe gode vogner. Sjekk ut Fun, Mistral og S. Simo er stooooor på alle måter. Mange som bytter ut de typiske tradisjonelle vognene etterhvert. Jeg beholdt min i 3 mnd, da fikk jeg nok. Ellers er trehjulinger som feks OTH eller Easywalker en drøm å trille. Easywalker tar veldig liten plass sammenlagt, og bagdelen er stor, så den er det mange som liker veldig godt. Ønsker du en tradisjonell vogn ville jeg mye heller hatt en Mistral enn en Simo, den har mange finesser som er kjekt å ha og blir ganske normal-str som sportsvogn, Du får også liggeforlenger til Teutonia vognene, som er kjempe kjekt å ha.

Heller mer og mer mot Mistral nå altså...

Synes Simoen er finere, men det virker jo som folk er veldig fornøyd med Mistral.

Har ikke lyst på trehjuling selv om de virker greie, for jeg kommer til å ta endel buss siden vi bare har en bil, og da vil jeg ha en stødig vogn.

Takk igjen for mange gode svar:-)

Annonse

Bare slenger meg på anbefalingene av mistral. Vi har hatt noen vogner, for å si det slik, men etter at vi kjøpte mistralen konstaterte vi at det praktiske teller mye mer enn det kule:-)

Kjempelett i forhold til de andre vognene vi har hatt, og det merker du når du bor høyt og løfter vogna mye inn og ut av bil. Herlig lun skjerm og flott lufteskjerm. Smal nok til å gå mellom rekkene på klesbutikkene ( for det er faktisk ikke alle) og enkel å slå både opp og ned. Til nestemann skal vi bare kjøpe liggeforlenger til mistralen, slik at vi har "bagkant" til de første månedene.

kjøpte simo kombi i går. sikra meg at vi fekk prøve å legge vogna inn i bilen medan vi var i butikken før vi endeleg bestemte oss. (sjølv om eg ville ha simo..) vi har ein personbil, men blir berre tre i august så det skal vere plass til alt av dill og dall på evt lengre turar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...