Gå til innhold

Sparker babyen mye??

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende og har lest mye på barnimagen. Her står det som regel om kvinner som blir våknet om nettene av barnet i magen. Dette er ikke noe som skjer for meg! Lurer på hvor hardt en skal kjenne sparkene til babyen..? Jeg kjenner jo noen ganger om dagen at det skjer noe nedi der, men det er ikke så hardt.. Akkurat som en liten fugl noen ganger, så litt hardere andre ganger. Det er veldig opp å ned. Er dette normalt? Noen som vet? Blir veldig glad for svar, blir bekymret for det lille nurket mitt.... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137398560-sparker-babyen-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er gravid med nummer to og prøver å huske hvordan det kjentes ut med nr. 1 for jeg som deg synes bevegelsene er mer å regne som dunk og glidninger, enn kraftige spark. Det har nok litt med plassering av morkake osv. å gjøre, men også kanskje at det er litt individuelt hvordan man definerer "spark". Ta det rolig, så lenge du kjenner bevegelse og det ikke er store endringer i mønsteret, er det trolig akkurat sånn ditt svangerskap skal være.

Her sparker jenta til tider veldig kraftig. Kan våkne på nettene av at hun er aktiv. Og da er det ikke lett å sovne igjen. Men har hørt fra flere rundt meg at de ikke, gjennom hele svangerskapet, opplevde så kraftige spark at de ikke fikk sove. Tror alt er normalt, så lenge en kjenner bevegelser =)

Lille gutten min sparker masse...stort sett iløpet av hele dagen..med noen småpauser. Men jeg er litt stresset på jobb og sånn og har hørt at da blir det mere liv. Noen babyer sparker bare pittelitt, og noen kjenner knapt noe. Så lenge alt ser bra ut når du er hos jordmor/lege så trenger du ikke å bekymre deg..

Lillemor har alltid vært veldig vilter i magen, og er det fortsatt, men bevegelsene er mer rolige nå enn i begynnelsen. Kan kjenne harde spark og skikkelige dult ut med rumpa ja, men ikke sånne kjappe bevegelser som tidligere.

Til spørsmålet ditt: Jeg har aldri blitt vekket av sparkene hennes om natta jeg heller! Enten fordi jeg sover veldig godt og tungt eller kanskje hun rett og slett er veldig rolig om natta (må vel slappe av av og til hun også, sånn som hun styrer om dagen). Av og til har hun holdt meg våken med spark etter at jeg har vært på do om natta/morgenen, men har aldri våknet av henne.

Jeg har kjent liv siden uke 12.

Og etter uke 20, ble det enda mer liv og spark.

Sparka er ikke til å ta feil av.

Etter at vi var på 3d i uke 26, døpte vi snuppa til Turbotøtta:)

Full av liv og magen min er sikker full av blåmerker på innsiden:) hehe

Annonse

Hei!! Førstegangs her oxo.

Her sparkes det "fotball" og kjenner masse liv, hele dagen. Har måtte begynt å strekke meg/rette opp ryggen for det presser så mye på opp i midten. Men det er så guud å vite at det er liv, så alle spak mottas med "takk" Har vel ikke våkna av spark, men merker om jeg er opp på nattedobesøk så tar det av og til litt tid før jeg får finne en god stilling så ikke sparka er så xtreme. Men så lenge det er liv så finner jeg meg i alt egentlig :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...