happybirthday Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Ligger inne et innlegg på Anonymforum, dere det er så mange foreldre som synes det er æsj og fy at skolen tilbyr sjokolademelk og jordbærmelk. Vil bare opplyse alle dere som irriterer dere over dette, at dette faktisk er et tilbud til de barna som har laktoseintoleranse! Dere pleier jo ellers å være så tolerant overfor muslimer og andre som trenger "særbehandling" innen kosthold i bhg ol. Vær vennlig å vis denne toleransen overfor barn som har laktoseintoleranse også da, please! Barna kan jo ikke for at de ikke tåler laktose, og det er vel greit at det finnes et tilbud til dem også, eller? Til slutt vil jeg bare si til de som undrer seg over at det er smakstilsatt: har dere noen gang prøvd å drikke vanlig laktoseredusert melk? Hvis nei, så prøv det før dere uttaler dere negativt om smaksstilsetningen. Det smaker helt pyton j......! Ikke rart de må prøve å smakssette den laktosereduserte melka.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Dattera mi drikker laktoseredusert melk, hun liker den kjempegodt! Har ikke smakt på den selv, men den er visst mye søtere enn vanlig melk. Hun syns den smaker saft. Andre barn som har smakt den her hos oss liker den veldig godt. Så tror ikke den er så ille. Hvis mor/ far forteller at det smaker helt pyton j..... vil jo det smitte over på barna.
happybirthday Skrevet 8. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2008 har aldri sagt et negativt ord om smaken på vanlig laktoseredusert melk. Men prøv en gang selv du, så vil du skjønne hva jeg mener. Min gutt liker ikke den særlig godt. Men vi må jo bruke den da, siden ingen av oss tåler laktose. Og mulig jeg ordla meg litt krøkkete. Det var ikke sjokolade/jordbærmelka jeg mente smakte helt pyton. Men dette innlegget var jo ikke egentlig ment til de som vet at det er pga melka er laktoseredusert at skolen tilbyr de med jordbær&sjokoladesmak. Det var ment til alle de som tydeligvis ikke har satt seg inn at det var laktoseredusert melk det er, men som har trodd det bare dreide seg om melk med smak i.
ScaryMama Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Første innlegg: "Til slutt vil jeg bare si til de som undrer seg over at det er smakstilsatt: har dere noen gang prøvd å drikke vanlig laktoseredusert melk? Hvis nei, så prøv det før dere uttaler dere negativt om smaksstilsetningen. Det smaker helt pyton j......! Ikke rart de må prøve å smakssette den laktosereduserte melka" Neste innlegg: "har aldri sagt et negativt ord om smaken på vanlig laktoseredusert melk" Eh, hva?
Mø schæl! Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Tipper hun mente at hun aldri hadde sagt et negativt ord til BARNA om smaken på vanlig laktoseredusert melk.
happybirthday Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 Helt riktig Mø schæl :-). Ikke dum, du. *Glise*
Mø schæl! Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Lærer vettu :-)!! Haha, vant til å lese mellom linjene :-)! Ellers skjønner jeg godt hva du mener. Vi har elever som drikker laktoseredusert melk med både jordbær- og sjokoladesmak, og jeg ser ikke helt hva som faktisk er verre med dette enn å sende med ungene en halvliter juice som mange faktisk gjør. Og som et annet ledd i diskusjonen: gi meg heller en elev som faktisk har drukket opp denne melka si enn en som ikke har spist eller drukket i det hele tatt! *stønn*. Har litt å si på ytelsesevne utover dagen, at de har fått i seg litt næring!
Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg hadde gjerne sett at det var tilbud om vanlig laktoseredusert melk til barn med laktoseintoleranse, jeg. Men siden det ikke er det, får datteren min laktoseredusert melk med kakaosmak. Den vanlige laktosereduserte melken smaker da ikke jævlig, den smaker bare litt annerledes enn vanlig melk. Datteren min har drukket den siden hun var 3, og husker ikke annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå