Gå til innhold

Grunner til å ønske KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er livrredd for å føde.

Redd jeg ikke skal klare meg gjennom det

Redd for å revne helt sykt

Smertene

Sexliv etter på

er dette bare helt teite grunner til å ønske seg KS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke teite grunner, men vær bs på at jordmor eller lege kommer til å tilby den hjelp mot de tingene du er redd for.

Redd for revning: da sier de at ikke ale revner, de kan klippe, de kan la babyen bruke lang tid på å presse seg ut slik at mellomkjøttet tøyes

Smertene: de kan si at det har de medisin mot, du kan bli tilbudt epidural og andre smertestillende

Sexliv: ingen har noen garanti for hvordan det blir

Redd for å ikke klare deg gjennom det: menes du psykisk? da har du isåfall en god grunn til å søke :)

Mener ikke være ekkel i det hele tatt, har selv fått innvilget ks pga fødselsangst etter en fæl førstefødsel og overgrep. Mener bare at du må være forberedt til å stå på dine krav og være flink til å argumentere :)

masse lykke til :)

ps: er dette første barnet?:)

Skrevet

Ja det blir mitt første barn..

Hehe ja du har nok rett i alt du skriver her ;)

Skrevet

Godt svar fra Anonym over her. JM kommer til å prøve å hjelpe deg gjennom angsten, og det er jo en fin ting. Selv fikk jeg bl.a tilbud om garantert epidural, å få komme på sykehuset med en gang jeg merket første ri, å ha samme jordmor hele svangerskapet + fødsel, tilbud om fødselsangst gruppe etc.

Ble KS på meg, men var veldig glad for måten jeg ble tatt i mot og respektert på.

Må bare si en ting om sexlivet: Blir ikke stort av det første halvåret uansett, ks eller ei;-) (Selvfølgelig individuelt, men diskuterte det akkurat i barselgruppen min på 10 mammaer. Ikke mye action der i gården nei! (husk på søvnmangel, baby i huset + lystdempende hormoner fra amming) Så er du hvertfall forberedt! :-D

Skrevet

HI - sex blir akkurat det samme etter en vaginal fødsel, føles det samme for meg og for mannen. Ingenting å bekymre deg over! Revning, ja det skjedde meg. Alt er helt fint igjen. Smerter, ja fødsel er vondt! Skjønner jeg at KS høres fristende ut. Men, det er nok lurt å snakke med noen om det. Hvis du er redd for konsekvensene for underlivet kan jeg bare si at de fleste blir helt normale igjen etter en fødsel. Hvis du er redd for smertene kan du få epidural. Men, dette må du kjenne på selv, hva som føles riktig for deg.

Skrevet

Takk for mange gode svar;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...