Gå til innhold

Trondheimsfødende se her og si din mening!

Anbefalte innlegg

Etterlysning: Trondheimsforeldre

Er du gravid eller har du nylig født og sogner til St. Olav sykehus? Liv laga – organisasjon for svangerskaps- fødsels og barselomsorg vil gjerne ha tak i deg! St. Olav stenger den ene fødeavdeling hver natt og helg, og i mai forsvinner flere jordmor- og barnepleierstillinger. Ledelsen påstår at dette er et godt tilbud, og de benekter at de framskynder fødsler for å få fødslene unnagjort så andre kan få fødestua eller for å kunne stenge fødeavdelingen. For å holde saken varm i media og for å samle fakta vil Liv laga vite hva brukere i Trondheimsområdet har fått av informasjon fra St. Olav og hva dere synes om situasjonen. Svar her i tråden eller send en e-post til [email protected]. Se mer om saken her:

http://www.liv-laga.no/aksjoner.html

Hilsen Ingeborg

--

Liv laga – organisasjon for svangerskaps-, fødsels- og barselomsorg

Leder:

Ingeborg Altern Vedal

41 22 30 25

Nestleder:

Siv-Lise Bendixen Stærk

41 24 72 92

Lagt inn av jordmor Siri

Fortsetter under...

Synes det er ille at dette blir hauset opp slik at de fødende får angst og blir utrygge. Har fått høre fra mange insidere(som jobber på føden) at denne saken er BETYDELIG overdrevet og at tilbudet i dag, selv med bare 1 fødestue, er bedre enn det var i den gamle fødeavd, som jo var i drift inntil for bare 2 år siden.

• 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg syns det er helt grusomt at gravide og fødende kvinner skal straffes på denne måten. Det MÅ være andre steder det kan spares inn. Vi gjør jo den viktigste jobben i verden!

Jeg skal selv føde på St. Olav i Oktober, og tar det faktisk for gitt at jeg skal få den hjelpen jeg trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...