Gå til innhold

Hvordan skal avføringen være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påbegynnende brystbetennelse forrige helg, og måtte da ta medisin. Etter det begynte jenta mi å bæsje mye oftere, avføringen ble helt rinnende og gul. Så er det noen rare "klumper" i den, som kan se hvit ut. Hun ble generelt mer urolig og gjorde fra seg mye oftere..

Var til legen og fikk en mildere type medisin, fordi hun begynte også å nærmest spy et par ganger. Nektet da å fortsette med den medisin jeg hadde. Klarte ikke å se på hvordan det påvirket henne, som var så rolig og førnøyd før jeg måtte begynne med den.

Men så snakket jeg med ei, som mente at det er slik avføringen skal være på dette stadiet..

Så derfor lurer jeg egentlig på, hvordan skal avføringen til en baby på 2-4 uker se ut, og hvor ofte er det vanlig at de gjør fra seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Trine :)

Avføringen til lilletøtta mi er gul & tynflytende,& det skal den være.Det har den vært helt fra fødsel omentrent :) Bæsjer ofte...gjerne alt fra 3-5 ganger daglig.Jeg ammer også.

Hun er nå straks 5 uker.

Skrevet

Når lilletulla mi var nyfødt hadde ho lys gul/sennepsgul flytande bæsj, gjerne med kvite fnokker i. Eg trudde jenta hadde ein eller annan matallergi, og spurte hs. Ho sa at dette er heilt normalt. :)

Skrevet

Jenta mi har også slik avføring, og jeg har funnet ut at den er helt normal!:)

Trodde jo den var slik fordi hun hadde diare eller noe jeg..Men heldigvis var det ikke slik!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Avføringen hos frøkna min (3mnd) er veldig forskjellig. Noen ganger lyse brun, så mørke grønn, lyse grønn, senneps gul :) Varierer veldig. Noen veldig løst, andre ganger bare "melkeklumper".

Å dette er helt normalt sier legen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...