Nilla43 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Har vært på ultralyd i dag, og der fikk vi se en nydelig og aktiv liten baby som sparket med bena, svelget fostervann og prøvde å få tommelen i munnen! :-))) Legen fant ikke kjønn, sa det var tidlig (???) - men det syns vi er helt greit. Er 18+2 etter egne beregninger, men legen sa 17+4. Stoler mest på min egen termin, jeg gitt. Vet jo når h*n ble laget...;-) Må imidlertid tilbake til ny UL-kontroll i uke 28 pga at morkaken ligger altfor langt nede. Har aldri hørt om at den kan være et problem? Jordmoren sa at dette ordner seg selv i 99 % av tilfellene, men hva hvis det ikke gjør det? Noen som vet noe om dette?
oktoberlykkelig "fødeklar" Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Tror den kan sperre for når babyen skal ut. Vet det blir tatt keisersnitt i så fall. Som regel pleier den å trekke seg oppover selv, den pleier d.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hvis morkaken ligger for langt nede,kan dette stenge for barnet når det skal fødes og må dermed bli tatt med ks. Jeg har også hørt at de fleste tilfeller så trekker livmoren morkaken opp etthvert som svangerskapet går og at dette ikke er noe problem,men så har enn jo de som dette ikke skjer med og da er det jo greit at mann undersøker og kan ta barnet med ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå