Gå til innhold

Mistrives på jobben

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det helt forferdelig på jobb. Blir behandlet dårlig og verneombudet er en av de verste. I tillegg jobber venninen hennes der og de rotter seg sammen. En dag brukte jeg nesten hele lunsjpausen min på å trøste en som gråt pga disse to. Nå henger de etter meg og overstyrer mye av det jeg gjør. Hun som gren i pausen hadde tatt det opp med dem før, men de ble bare sinte og alt fortsatte. Jeg blir helt nervøs av å være der. Er mye kvalm og vet ærlig talt ikke om det er pga graviditeten el jobben. Er også¨ekstra emosjonell nå. Holder på å beg å grine på jobb og på bussen hjem. Burde jeg bli sykemeldt en periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal tolerere situasjonen slik den er nå. Litt vanskelig for meg å si hva du skal gjøre. Dersom du synes det er vanskelig å gå videre til ledelsen med dette, ville jeg ha sykmeldt meg med god samvittighet. Evt skifte jobb. Man skal ikke tolerere slik oppførsel fra et verneombud. Da gjør vedkommende ikke jobben sin!

Dersom du i utgangspunktet trives i jobben og vil fortsette å være der, ville jeg ha gått videre med saken. Dersom det bare er en midlertidlig jobb ville jeg ha sykmeldt meg. Håper du skjønner hva jeg mener. Jobben er ikke alt, du og barnet ditt er viktigst nå!

Skrevet

Dette bør du fortelle om til ev. fagforening du er tilknyttet og til legen din- Så kan du i samarbeid med legen finne ut hva som er best for deg og barnet ditt.

Dersom derer er flere på samme arbeidsplass som opplever uakseptable arbeidsforhold, må dere stå sammen. Gå sammen i møte -til fagforeningen, så kan de eventuelt ta det opp.

Hva med din nærmeste sjef?- Kan du prate om situasjonen med ham/henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...