Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jer er ca 8 uker på vei, må snart fortelle på jobb at jeg er gravid! Sjefen min er en pussig skrue... man veit aldri hvor man har han! Han er typen til å kunne finne på å skvise meg ut når han får vite at jeg er gravid... jeg har kun jobbet i bedriften i 4,5 mnd, så jeg er enda i prøvetiden!! Det har vært en rolig periode på jobb så jeg er redd for at han skal bruke det for å få meg ut av firmaet!! Noen som har noen innspill på dette?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 hei! jeg følte det på akuratt samme måte selv når jeg skulle si det, har en sleip sjef. men det gikk kjempebra faktisk! ble så lette for hadde grudd meg sånn til å fortelle det.. han kan uansett ikke skvise deg ut. til nøds hvis du ikke vil gjøre det offesielt, kan du vente til prøvetiden er ferdig? vet det er lenge.. men så er du sikkra.. uansett, hvis han skulle ha sparka deg, så må han få inn et nytt mennesk. og det tar tid, og da har du vært der i 6 mnd så det er ikke mye han kan gjøre med det;) lykke til!
Gjest Tale30 Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hei Hvis du mistenker at du kan skvises ut, og du har en prøvetid på 6 mnd ville jeg ha ventet med å si det til du har fått fast ansettelse etter 6 mnd. Hvis du har jobbet der i 4,5 mnd så vil du jo fortsatt ikke være så langt ute i svangerskapet når du har fått fast ansettelse. Sjefen din skal ha ganske så god grunn for å si deg opp etter å nettopp ha tilbudt deg fast stilling.
Mammantiltigerogentil Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Du har ikke plikt til å fortelle arbeidsgiver før du er 6 mnd på vei faktisk (Så arbeidsgiver har 3 mnd på seg til å skaffe vikar). Selvom de fleste jo forteller det tidligere (rundt 3-4 mnd) fordi det kanskje begynner å synes. Men du kan faktisk kle deg litt romsligere, hinte om at du har lagt litt på deg (med en god latter), få en uspesifisert sykemelding om du er veldig dårlig eller trøtt/ikke klarer å jobbe som før, til du har kommet deg gjennom prøvetida og fått fast ansettelse. Det er helt sant at det er ulovlig å gi noen sparken pga graviditet, men sleipe/slue sjefer kan ha mye annet rusk i bakhånd hvis de er virkelig stygge... Men ofte finner man at sjefer kanskje viser en mer medmenneskelig side når man forteller om graviditet... jeg er selv fremdeles i prøvetiden og har fortalt min arbeidsgiver om situasjonen (jeg er 8+6), og de har vært helt fantastiske. Superstøttende og viser masse hensyn til om jeg kanskje ønsker å komme inn litt senere om morgenen, eller ikke orker å komme idetheletatt. Men så var min sjef en kjernekar fra begynnelsen av da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå