Gå til innhold

Strikke-hjelp

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha forhøyning bak på en bukse.

Det står at jeg skal strikke 9m og snu arbeidet.

Skal jeg da strikke de 9 maskene tilbake og snu igjen?

Skal øke med 9m for hver omg,men hvis jeg starter på samme stedet blir det jo en lang kant på den ene siden....

Og omg starter jo på siden og ikke midt bak,så forhøyningen vil komme på siden....hmm....

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Det står at jeg skal strikke 9m og snu arbeidet"

strikk 9 m også snur du og strikker de samme 9 m tilbake igjen.

vanskelig å forstå akkurat slik som du har skrevet, men hvis du skriver inn oppskriften direkte så kanskje det er lettere å hjelpe deg?

Skrevet

Forhøyning bak: Nå strikkes M.2A samtidig som det strikkes forhøyning bak slik: strikk 9-10-10 (11-11) m fra omg beg, snu arb (for å unngå hull taes 1.m løs av når det strikkes tilbake og tråden strammes litt). Strikk 18-20-20 (22-22) m og snu arb. Fortsett slik ved å strikke 9-10-10 (11-11) m mer for hver gang det snues 10 ganger til (= 12 p). Deretter strikkes M.2A rundt over alle m

Stikker ikke mønster så se bort fra det.

Men hvis jeg hele tiden skal snu der hvor jeg starter på de 9 m,så vil det bli en høy kant der....det jeg ikke skjønner...

Skrevet

du strikker 9 masker, og snur arbeidet, dvs strikker de 9 igjen. strikker du halve buksa strikker du disse 9, men strikker du hele buksa på en rundtpinne samtidig, så strikker du vanligvis tilbake 18 masker, før du igjen snur arbeidet... skjønte du hva jeg mente?

Skrevet

ok,skjønner.

Men da vil jeg få horhøyningen på siden.....i forhold til knapphullene forran...

Starter en omg i siden,men da blir jo det helt feil.

Får finne ut hve som er bak i forhold til knapphullene da eller?

Skrevet

så oppskriften nå. du strikker 9 masker, snur og strikket tilbake 18, snur og strkker tilbake 27, snur og strikker tilbake 36, snur osv.. altså ni masker mere for hver gang!

Skrevet

ja, da ville jeg ha funnet ut hva som var midten bak, og strikker 9 masker derifra!

Skrevet

ok,takk!!

Prøver å lære meg å strikke,men sitter fast hele tiden...hehe.

Men da prøver jeg:-)

Skrevet

bare hyggelig!

Det er jo kjempe gøy når man får det til...

om du lurer igjen, og ikke får svar, så kan du jo sende meg en mld direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...