Gå til innhold

Hva slags erfaring har dere som har refluks barn ang drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vann, kald melk osv. Får ikke gutten min til å drikke annet enn mme og biola som er litt tykkere. Han skal utredes for refluks...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer godt overens med hva min jente foretrakk også. Hun ville helst ha biolamelk, deretter vanlig melk. Fikk siden vite at melk virker lindrende dersom man har refluks. Min jente hadde fått betennelse/sår i spiserøret, og gråt hysterisk av smerte store deler av døgnet (før legene fant ut hva som feilte henne). Det eneste som stoppet gråten for en liten stund var faktisk melk ellers fantes overhodet ingen måte å trøste henne. Eneste måten å få henne til å sovne på, var også å gi henne melk. Hun var forholdsvis stor, rundt et år, da hun begynte å få plager, så det var ikke slik at hun var vant til å sovne med melk, altså, det var noe vi fant ut da hun sluttet å sove...

MEN, det er et stort men her: rundt 40% av barn med refluks blir verre av melk! Er litt tragisk i og med at det er det som lindrer smertene... Min jente fikk først medisiner mot refluks, men da hun måtte slutte på medisinene, og alle symptomene kom tilbake, fikk vi beskjed om å sette henne på fullstendig melkefri diett - og voila - alle symptomene forsvant! Hun ble faktisk like bra som da hun gikk på medisiner! Er visstnok en spesiell form for melkeproteinallergi som kan forårsake refluks. Noen tåler selvsagt melk også, av refluksbarna, men andre gjør det ikke... Et hint kan være om han hadde kolikk som liten baby, og du hadde melk i kostholdet ditt. Jenta mi hadde skikkelig kolikksmerter og gråt døgnet rundt omtrent, men da jeg sluttet med melk i mitt kosthold etter råd fra helsestasjonslegen, forsvant kolikken hennes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...