Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Pappan vil kalle opp etter to av våre bestefedre: Hans Kristian, fint navn det, men jeg føler det er litt oppbrukt og traust, men vi bor på gård så det hadde vært koselig å kalle opp også.. Samt at en av de lever og ville synes det var veldig stas... I tillegg er Kristian også oppkalling etter pappan, ser han ville blitt stolt av det!!! Vi liker begge Andreas også, men mann min jobber sammen med en som heter det og vil derfor ikke bruke det. Tror dette er de to navnene som er aktuelle. Noen formening om Hans Kristian? Bør kanskje legge til at etternavnet er Kristiansen, blir det sært eller positivt spesielt med så like for- og etternavn? Takknemlig for innspill..
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg vil gi deg et tips, et ærlig råd. Det regnes som super-ultra harry å ha fornavn og etternavn som er like. Typisk eksempel Kristian Kristiansen! Hva med bare Hans, det er jo fint:) Eller hva med Anders? oppkallingen av Kristian ligger jo alt i etternavnet eller?
Vipsenmamma Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Hans Kristian er et fint og stødig navn. Jeg ser ingen problem med at etternavnet blir litt likt.
Vannmann35 Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Hans Kristian synes jeg er en av de fineste navekombinasjonene - faktisk. Hans Kristian Kristiansen blir dog litt tungt, men er ikke noe stort problem. Hvis faren har kunnet hete Kristian Kristiansen, så bør vel sønnen også kunne det....
prebs Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jeg synes Hans Kristian er kjempefint, men ikke med Kristiansen som etternavn, dessverre. Jeg er enig med hun som sier at pappaen blir oppkalt gjennom etternavnet, og at dere kan bruke bare Hans. Siden dere begge liker Andreas, hva med Hans Andreas- så blir det ikke helt likt arbeidskameraten. Ellers er Andreas et så vanlig navn at jeg tror ikke kollegaen vil føle at det er han som er oppkalt. Eller Hans Anders, kanskje?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Det blir desverre for likt synes jeg men Hans er jo koselig alene:-)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Takk for mange gode innspill, tror jeg må tygge litt på dette.. har litt tid ihvertfall.. flere innspill tas imot med takk...
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Så hyggelig og se flere bønder her inne da ;-) Jeg synes oppkalling er veldig koselig. Hans Kristian var kansje bittelitt kjedelig, men det er vel fordi jeg er lei av navnet Kristian. Men samtidig er det er stødig og sterkt navn, og et "friskt pust" blandt alle poppisnavnene. Jeg synes absolutt dere skulle gått for det! Jeg vet av mange som har fornavn og etternavn som er like, ala Kristian Kristiansen, og det funker da helt greit. Hans er jo også greit alene for så vidt. Men er det bestefar Hans som fortsatt lever og ville blitt glad for å bli oppkalt? Hvis det er bestefar Kristian som gleder seg over og bli oppkalt, så ville jeg absolutt kalt ungen for Hans Kristian! Uansett, Hans Kristian Kristiansen går helt fint ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå