Gå til innhold

bumgenius bleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Noen som er kjent med bumgenius bleier? Ser de får høy score på bleieboden sine sider - lurer på å anskaffe noen formsydde bleier i tillegg til brettebleiene nemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd disse :) Veldig greie bleier, men de passet ikke helt til gutten min. Vi endte opp med å kjøpe Baby Kanga-bleier (så godt som like) hos krusedull.net.

Dersom du er i tvil, kan du jo bestille en eller to og prøve (vi gjorde det), og solgte vår ene BG-bleie siden den ikke passet.

Ellers er vi aller mest fornøyd med formsydde bleier (bruker bla. Baby BeeHinds fra bleieboden)+ ullbukser (fra nøstebarn) utenpå.

Men for all del, det er en grunn til at folk er fornøyde med BG - det er gode bleier som holder tett og sitter fint på det fleste barn :)

Lykke til med valget!

Skrevet

Bleieboden har nå tre typer BumGenius bleier: AIO (alt i ett), Lommebleien som er one size og formsydd uten sperrelag.

Jeg bruker for det meste bg one size til knøttet mitt og snuppa mi og jeg er kjempe fornøyd (og barna og ;)) Kjempe god passform og rompa blir nett og fin, ja også passer den både til knøttet på 7mnd og snuppa på 2,5 år.

AIO har jeg 1 av, hadde lyst til å prøve. Den er kjempe fin, men jeg trenger ekstra innlegg, ellers så er den helt lik lommebleien bare at den ikke er one size.

Den formsydde uten sperrelag skal jeg prøve så snart jeg får litt penger... men jeg har thirsties formsydde og har hørt at bg er enda mykere... og da tror jeg at vi snakker komfort. Bg formsydd er jo også da en bambusbleie som absorberer veldig bra og er bedre for mijøet å produsere.

Skrevet

Kjempefornøyd. Har 24 stk, og kommer til å kjøpe flere når jentene vokser ut av Kushies AIO-ene sine, og dermed trenger flere bleier. De har en utrolig oppsugingsevne - det lengste de har gått med dem er 14 timer ei natt, og de hadde sikkert tålt en stund til. Passer godt til mine jenter på 7 mnd, som er veldig forskjellige i kroppstype.

Men vask dem 2-3 ganger før du bruker dem første gang. jeg vaskeg bare 1 gang, og opplevde utslett og lekkasje. Etter neste vask var det en saga blott.

Skrevet

Har dere brukt disse til helt nyfødte og? Holder de som nattbleie også når barnet begynner å bli større. Bruker dere noe ekstra innlegg?

Skrevet

Hei andregangsmor78,

jeg ser du har spurt om baby beehinds også, så jeg svarer på begge her.

Jeg har bare brukt begge to fra jentene mine var ca 5 mnd, men de kan jo reguleres slik at de i teorien skal passe nyfødte. På tettinntil.no/forumet (du må melde deg inn for å se innlegg) er det garantert noen som har prøvd dem fra starten.

På baby beehinds bruker man sperrelag, enten ullbukse eller pul-trekk. Det tok en ganske god stund før de funka bra på natta her, for først måtte ullbuksa trutnes skikkelig og så måtte bleien vaskes nok ganger til å absorbere en hel natt. Men nå funker de fint natterstid. Du bør nok bruke den på dagtid i begynnelsen.

BumGenius holder som bare det på natta her i huset. Rekorden er 14 timer inkl 3 måltider, og ennå var det ikke lekkasje. Det følger med to innlegg, et tjukt og et tynt. På dagtid bruker jeg det tjukke, på natta begge to.

Men dette er individuelt, vet ikke hvor mye mine tisser i forhold til andre. Men bleia er TUNG når de våkner!

Jeg har brukt Kushies på nyfødt, på hun som var 3 kg gikk det greit, på hun som var 2 kg var 2-4 kg bleiene for store veldig lenge (tror hun var over 4 kg før de passa).

Vet at mange sverger til brettebleier helt i starten. Vi endte opp med pampers! Men nå bruker vi bare tøy.

Skrevet

Tusen takk for svar! Har en på 18 mnd + får en/ei nå i mai. Har ønskt å bruke tøybleier hele tiden, men pga av at pappan ikke er spesielt gira + at jeg synes det har vert så mye å sette seg inn i. Har kikka litt nå,og synes jeg har lest mye positivt om BumGenius bleiene, i allfall fra noen mnd. Selv om de er litt dyre, blir det jo ikke det når du kan bruke de stort sett hele bleie perioden. Kjekt å kunne bruke samme bleie til begge to. Desse bleiene virka også veldig "pappavennlige" ;o) Har meldt meg inn på tettinntil nå, så da skal jeg lese litt mer der. Men blir litt overmana, SÅ mye info om så mange typer..

Skrevet

Ja det er masse å sette seg inn i, men det er jo artig da! Synes i alle fall jeg... :)

Pappaen her i huset var ikke særlig begeistra før BG kom i hus da jentene var 5 mnd. Før det brukte vi litt Kushies og en sjelden brettebleie, men aller mest pampers!

Nå er han overbevist. Synes ikke det er noe stress i det hele tatt. Og det er det jo ikke......... til syvende og sist er det bare snakk om at man vasker dem i stedet for å kaste dem...... og at man må stappe inn innleggene, men det er jo ikke akkurat hjernekirurgi!

Skrevet

Går det helt greit å bruke BG om natta? Tenkte kanskje det var bedre med ull som sperrelag da, får å få litt mer luft. Men det er vel bedre med PUL enn Librobleier da. Sønnen har brukt det hele tiden til nå og har nesten ikke vært sår.

Skrevet

Vet at mange tenker på det, men jeg personlig synes ikke det er problematisk. Ser ikke helt forskjellen på at de bruker dem på dagen og om natta... Riktignok lufter de seg jo litt om dagen når de skifter bleie, men det er jo ikke alltid det er snakk om mange minuttene. Jeg lar dem uansett ligge lenge og sprelle nakne morgen og kveld i forb. med stellet, så de får lufta stumpen godt.

Fordelen med BG er at de holder seg så tørre og fine. Med andre tøybleier (alt i ett, formsydde eller brettebleier) blir de jo fuktige. Ikke at det i seg selv er et problem nødvendigvis, men i alle fall hun ene jenta mi blir fortere sår når hun blir gående med formsydd eller AIO lenge eller har den på over natt. Hun har ganske sensitiv hud. Hun andre reagerer ikke. Med BG blir hun med sensitiv hud ikke sår, unntatt hvis hun går lenge med bæsjebleie da. Men det er jo ikke bleien sin skyld.

Det eneste du bør være obs på ang sårhet er at engangsbleier absorberer så bra at den naturlige beskyttelsen mot fukt visstnok blir borte. Derfor er det en del barn som blir såre når de går over fra engangs til tøy, eller hvis man bruker begge deler. Hos oss har det bare skjedd med hun som har sensitiv hud, hun andre reagerer ikke. Det har vært snakk om 2-3 dager, jeg behandler på vanlig måte med salve, luft og hyppige skift, så går det over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...