Gå til innhold

Sex funket ikke...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vår første datter kom 4 uker før termin. Hun veide 3,3 kg og scorte som en "fullgått" baby på nyfødt-testen :o)

Men kan selvsagt være forskjeller her...

26 dager til termin i dag for oss, og jeg er så innmari lei av alle disse vondtene som er kommet de siste to ukene og mangel på søvn.. men jeg tør rett og slett ikke å gjøre noe for å sette igang fødselen, selv om dette er vårt 3. barn. Ikke fordi jeg ikke tror barnet er modent, men selv om jeg gleder meg til å hodle nurket i armene - gruer jeg meg til fødselen selv om de to foregående har vært relativt greie og ukompliserte sammenliknet med mange andres.. Jeg er sikkert en pyse.

Lykke til iallefall :o)

Annonse

Neida, jordmoren på sykehuset som undersøkte meg og fant ut at jeg er moden sa at det ikke er noen fare hvis barnet blir født nå, siden det er etter uke 34. Den er helt ferdig utviklet og skal bare "feite seg opp" fremover. Redd for å få et stort barn!

Apropos stort barn- jeg var på ultralyd i går og har 5 uker igjen. Barnet veier allerede 3 kg, så de antar at han kommer til å hvertfall veie 4 kg når han kommer (på termin). Ble stressa av det, han spiser hvertfall nok - men gruer meg til å få en megababy! Ææææhh!

gro1980:

Jeg var på vekt estimering med forrige barn. Var da 35 uker målte barnet da til litt over 3000. Jeg fikk helt sjokk trodde jeg skulle få en kjempe. Men han veide 3690 gram da han ble født. Så tror det er helt normalt. Er ikke noe problem å føde en baby på ca 4000 heller.

Vår første datter veide 3,3 kg og vår andre datter veide 4,1 kg..

Synes fødsel nr 2 var vondere, men hadde mye mer kontroll over kroppen og fødselen tok kortere tid (5 timer vs 9 timer med førstemann). Tror at fødsel nr 2 ble vondere fordi den var kortere og veene langt mer effektive, derfor også vondere. Men vondt er det uansett. Heller 5 timer med j... vondt enn 9 timer med litt mindre vondt..

Og det gikk faktisk raskere og presse ut 4.1 kg enn 3.3 kg.. Tror ikke du skal grue deg til å få en baby på 4 kg.. det er ikke så uvanlig og går som regel helt fint :o)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...