Gå til innhold

Sover dere godt, jenter?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i uke 26 og sover ikke noe godt. Har fått bekkenløsning så jeg strever veldig med å snu meg i senga.

Verker ellers veldig mye i kroppen så jeg har smerter når jeg ligger. (går greit når jeg sitter, men litt vanskelig å sitte å sove i lengden).

Hva med dere og hvor langt er dere på vei?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137392358-sover-dere-godt-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja.. Sover og sover :-P

Bekkenløsningen gjør sitt for at jeg skal ligge ubehagelig, og frøken parasitt har funnet noen festlige sparkepunkter (også kjent som ribbein), så kan ikke si jeg sover godt. Men det er visst verdt det, har jeg hørt rykter om ;-)

Hihi, ja bekkeløsningen är en ting. Men jag drömmer sinnsykt mycket för tiden. Om allt...absolut allt... Grusom hårvekst på benen, till otroskap, att ajg blir en dålig mamma till ting i barndommen som dras upp. Helt otroligt. Så när jag vaknar är jag smått förvirrad :)

Begynner å bli en stund siden jeg sov en hel natt sammenhengende.

Er nå 28 +5. Jeg har også bekkenløsning, og våkner da jeg skal snu meg. Klarer ikke ligge så lenge i samme stilling lenger, så det blir noen snuoperasjoner i løpet av natta.

Kramper i leggene er og hverdagskost hver natt nå, så samboern begynner å bli god på å strekke meg ut;o)

Merker at en begynner å bli tyngre i kroppen nå og at ting går litt tregere sånn generelt.

Til dere som har bekkenløsning fikk jeg et tips fra jordmor. Man blir jo ikke bra av det, men merker jeg kan ligge litt lenger i samme stilling og slapper mer av. Hun ba meg ta en dyne,(tynn sommerdyne er perfekt) brette til en "pølse". Jeg tok bare et gammelt dynetrekk og sydde en søm slik at trekket fikk passe bredde. Denne lang tynne dyna legger jeg da under kulen (hviler magen på den) tar den videre mellom bena, viktig at du har støtte hele veien ned til anklene.

Videre var det viktig å sitte med beina høyt så ofte vi kunne.

Annonse

jeg sover heller ikke noe særlig godt nå nei, mest det at lille junior der inne sparker noe veldig med en gang jeg snur meg ned på siden, og på ryggen klarer jeg nesten ikke og få sove pga en gammel ryggskade som har blusset opp igjen nå, samt at det blir noen turer på do iløpet av natten, men jeg hører det er verdt det, så vi får vel bare holde ut...

Er vi skikkelig uheldige så blir det ikke så mye søvn når knertene er ute heller.... men la oss ikke ta sorgene på forskudd...

Jeg er ferdig gått uke 28 på lørdag.

SØVN??? hva er det??? nei det har jeg IKKE sett!!!!

sliter med bekkenet så å snu seg i løpet av natta er et helt prosjekt!! På do må man jo også, SELVSAGT, flere ganger i løpet av natta. og lillemann liker og spenne ned i bekkenet mitt slik at jeg blir veldig kvalm.

men men.....det er verdt det til slutt....om noen år:) hehehe.....

Ah....så utrolig deilig der er å være gravid dere! Men vi får holde ut. Etter å ha sett Brennpunkt på NRK i går, så tror jeg det er best av babyene våre holder seg der de skal en god stund til. Jeg holder gjerne ut med å fly på do 3-4 ganger om natta, diverse gymtimer på innsiden av magen, leggkramper og annet snask som graviditeten har ført med seg, bare får å få en velskapt og sunn baby om 12 uker.

I den store sammenhengen er dette bagateller for min del.

Vet nesten ikke om jeg tør å svare på dette her, men jeg sover kjempegodt, jeg! Er i uke 27 nå, og sover som en stein! Har alltid hatt godt sovehjerte, da... Sover på rygg og litt vendt mot siden, og det går heldigvis kjempefint. Våkner av og til på natten for å gå på do, og så går jeg tilbake og sovner med en gang igjen! Skjønner at jeg er heldig når jegl eser om dere andre!

Vårt problem er heller at samboeren min sover så dårlig fordi jeg visstnok har begynt å snorke så fælt...!

:-)

Kjenner igjen det med lite søvn og bekkenløsning så utrolig godt fra 1. svangerskap, og føler med dere!

Men denne gangen, med nr 2 (er 27 uker) sover jeg utrolig godt! (bank i bordet) Er i generelt mye bedre form enn sist, kanskje fordi det er et annet kjønn?? Noen netter er bekkenet litt ømt, men da hjelper det fint med en pute mellom eller under knærne, og opp å tisse må jeg flere ganger, men det har jeg egentlig alltid måttet så det går fint.

Hold ut og lykke til jenter :o)

Annonse

Har hatt vansklig å sove hela graviditeten, dette pga att jeg får vansklig å puste å hoster meg igjenom hele natten!!! Hadde det sist svangerskap også.. Bekkenplager er selvsagt der men det kommer til å bli så mye vanskligare lengre ut i graviditeten att jeg ikke tenker så mye på det!!!

Det som nemndes lengre opp om en dyne under mage å mellen beine må jeg også rekomendere... Jeg har bare en pute mellan kneena men det hjelper veldig på bekkenet!!!

Jeg har sovet godt helt til denne uka.

-Så jeg satser på at det går over, og at jeg snart klarer å sovne igjen. For det er innsoving som er mitt problem.

Selvfølgelig må jeg opp på do, og våkner når jeg snur meg, noe som er blitt en hel operasjon med puter og det hele, men da har jeg litt lettere for å sovne igjen..heldigvis.

-eller skal jeg si enn så lenge??

10 uker igjen til permisjon, da slipper jeg å stresse med at jeg MÅ opp om morgenen og fungere 40 timer i uka på jobb. Det skal bli deilig! :)

I dag var jeg så utmatta etter jobb at jeg gikk rett og la meg, og endte opp med å gråte av utmattelse og at jeg var så sliten.. :(

Det med denne dynen var jo fabelaktig!!

Jeg hadde skikkelig smerter i bekkene inatt. så jeg tok den ene dyna (jeg sover med to dyner, er så frysen) å brettet den litt til å la den langs med magen å nedover mellom bena.

Utrulig godt!! Jeg kjente at jeg slappet av såå mye bedre å ble ikke sånn trøtt i bekkene.

Så TUSEN TAKK får tips. Jeg fikk en mye bedre natt og skal gjenta dette flerne ganger!!

Håper det går bra får dere andre jenter og at dere får sove. En natt uten søvn kan ødelegge mye dagen derpå.

Jeg har snakket med legen min om henvisning til fysioterapaut, så skrev han bare ut noen ark som jeg skulle gi videre til fysioterapauten.

Jeg måtte visst snakke med jordmor om det, og jeg skal absolutt gjøre det neste gang jeg her hos henne;)

Tusen takk får tips!!:)

Nå har jeg fått ganske mangen gode svar nedover her, så ta de til nytte;) Men har også ett tips til vond rygg som jeg prøvde selv som var utrulig effektiv. ;)

Jeg har alltid sove på magen før jeg ble gravid å hatt masse ryggproblemer, å det hjalp å ligge på magen, men nå etter jeg ble gravid så kan kan jeg ikke lenger ligge på magen å "hvile" ryggen slik som før. Helt til jeg fant ut at viss jeg legger to puter oppå hverandre ved siden av hverandre (skjønnte du det?;) ) sånn at det blir en liten sprekk imellom disse putene. der legger du magen din. sånn at du ikke presser magen ned i senga. du må ikke ha pute til hode ditt men la hode ligge å kvile på madrassen. Dette funket utrulig bra for meg ihvertfall. Å jeg får kvilt både rygg å mage. Kjempe avslappa.

Absolutt til å annbefale.

sover veldig lett. er blitt veldig var for lyder. Hvis min kjære snorker eller puster litt høyt blir jeg fryktelig irritert med en gang. Har i grunnen hatt det sånn en stund. Er i uke 25. Sover veldig godt hvis jeg tar en middagslur. Så det kan jo være at det er der feilen ligger :-)

Søvnen min er veldig opp og ned. Jeg er 30+6 og har helt siden starten drømt fælt. Mye går på å bli forlatt, at samboeren finner en annen, osv. Men har også drømt rare ting som megaedderkopper på soverommet, noe som har ført til at samboeren har vært nødt til å slå på lyset og lete etter dem, he he. Ellers har jeg først nå begynt å gå på do om natten. Kan stille klokka. Er alltid mellom 02.30 og 03.30, som oftest 03.30. Gutten i magen driver også og sparker når jeg ligger på siden, for han ligger selv på tvers og føler nok at jeg klemmer hodet og bena hans eller no, for går aldri lang tid før jeg får et par spark. Men klarer ikke sove på ryggen. I det siste har jeg også hatt noen svettetokter om natta, som gjør at jeg blir veldig sliten og nesten ikke orker å dra på jobb dagen etter. Ellers er det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...