Gå til innhold

Hva med Olava Emine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To sterke navn syns jeg, med flotte betydninger begge to.

Har dere andre forslag?

Egentlig syns jeg at f.eks olava emilie passer perfekt når en tenker på ordklangen, men for meg er emilie uaktuelt.

Så, hvilke andre navn har samme ordlyd som Emilie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke glad i å blande trauste norske navn med et utenlandsk - synes det blir litt harry - litt sånn Odd Bob og Kari Laila... Synes for øvrig Emine er flott, men ikke så begeistret for Olava - litt for tungt.

Skrevet

Hva med Olava Evine eller Embla Olava forresten? Bare et forslag...

Skrevet

Beklager, jeg likte ingen av dem.

Skrevet

Veldig fint og annerledes :)

Hva med

Olava Eline

Olava Regine

Olava Gjendine

Olava Cecilie

Skrevet

Hva med Olea? Passer fint det også istede for Olava :)

Skrevet

Hm, jeg ser ikke på Emine som så utenlandsk egentlig, det har latinsk opprinnelse som så mange "vanlige" navn, og det betyr trofast, en betydning jeg setter stor pris på, men takk for synspunkt.

Eline er et nydelig navn, men det heter tantungen min, også blir det litt krøll på tunga med den -l-en.

Evine likte jeg ikke så godt, selvom det egentlig er innen smaken min, så si gjerne fler vannmann

Gjerne andre forlag der!!!

Takk, takk for innspill.

(tenkte jeg bare skulle nevne at jeg og syns Olava var et traust navn, helt til jeg begynte å legge trykket annerledes, nå sier jeg det uten noen spesielle trykk, men med litt lenger 1.-a og sakte på en måte.

Da er det Nyyyydelig..

Istede for Ollavva/ OOlava.

Skrevet

Huff, du fikk ikke så mange positive tilbakemeldinger her. Jeg synes Olava Emine var knallfint jeg! Evt synes jeg også Olava Elmine er pent.

Skrevet

Det var ganske fint. Emine kanskje er litt arabisk? Navnet høres likevel ganske norsk ut synes jeg. Fin sammensetning.

Skrevet

Kan jo prøve meg med noen flere forslag til Olava. Satser på nordiske/norrøne navn. Hva med:

Olava Eliin

Olava Erika (med lang i)

Olava Elfride

Olava Tomine

Olava Margrete

Olava Fredrikke

Olava Petrine

Olava Gurine

Ellida Olava

Eivor Olava

Una Olava

Vårinn Olava

Karna Olava

Norunn Olava

Synne Olava

Mette Olvava

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...