Gå til innhold

diare over år men normal vekst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg har en jente på nå 5 år som sliter med diare\løs mage mange ganger for dagen.. Det er litt opp og ned med konsistensen men er veldig løst minst 3-4 ganger for dagen. Hun er i tillegg mye plaget med luft og klager selv på vondt i magen. Hun er en jente som stort sett er blid og fornøyd men tar veldig fort til tårer, og det skal lite til for å vippe henne av pinnen. Normal lengede og høyde vekst, helst litt over. Har vært til lege som bare snakker om barnediare og at dette er normalt. Har tatt litt blodprøver fpr å sjekke om hun har noen allergier på mat ol. Det har ikke slått ut på matvareallergi, og cøliaki prøven har jeg ikke fått svar på enda. Er vel litt i overkant av tre uker siden vi tok prøvene. Jeg jobber selv ved sykehuset og har sjekket de andre prøvene, som viste at hun var veldig lav i ferritin og jern, men hb var forløpig fin. Snakket med lege på posten som mente hun burde begynne med jern for å unngå at hun fikk jernmangelanemi. Hun spiser normal kost, med masse frukt og litt grønnsaker. Er ikke så glad i grønnsakene, men spiser litt hver dag etter litt om og men.. Er det slik at dersom man har normal vekst så har man ikke et problem. Noen andre som har opplevd det?

Jeg er fortvilet for dette begynner å bli et problem. Hun er så løs i magen og har mye luft noe som fører til at det ofte kommer bittelitt i trusen. Hun begynner på skolen om et år og jeg ønsker da at det skal bli bedring på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...