Gå til innhold

I dag var jeg hos jm

Anbefalte innlegg

og hun gjorde jo de vanlige undersøkelsene. Alt så helt normalt ut.Hun målte sf målet og det var høyt. Hun mente at min lille prinsesse kom til å bli større enn gullgutten min var da han ble født. Hun kom i alle fall til å bli 2-300 gr større. Hun understrekte jo også at dette kun var ut fra sf målet og mente at det var nødvendig å sende meg på en ul for å finne ut om det evt bare er mye fostervann,stor morkake og slike ting.

Likte ikke helt denne beskjeden,gullgutten var 4580 når han ble født og jeg kan altå regne med en en jente på 4700-4800 det er jo på grensen til at de begynner å tenke på ks. Dette er ikke noe jeg ønsker,da jeg hadde en slik god fødselsopplevelse sist og har i bunn og grunn gledet meg til dette igjen.

Nå må jeg snakke med legen om ul i uke 32 for å finne ut hvor stor jenta mi blir ved termin.Huff,synes ikke det var noe kjekt. Prøver å ikke ta sorgene på forskudd,men tankene er der jo.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137389750-i-dag-var-jeg-hos-jm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også beskjed om at det ar en stor baby da jeg var hos JM,men på UL så vi en baby med helt normale mål.

Kan være mye fostervann eller andre ting som gjør at symfysemålene blir høye.

Sikkert ikke noe å bekymre seg for:-)

Jeg er i dag 22+2,men sf målet mitt tilsvarer at jeg skal være uke 27/28,så jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro.

Jm sa også at det kunne være mye fostervann,stor morkake osv,og at det slett ikke var sikkert at babyen var så stor,men at dette burde sjekkes.

hmm, såpass.. men da e det jo bra at de får sjekka det da. selv om det er en stund til. håper hvertfall at alt er i orden da, at du slepper å ta ks, når du har lyst å føde vanlig..

men det er klart man blir bekymret, men at man prøver å tenke positivt hvertfall..

Annonse

jeg har også stor mage nå.. sist kontroll var jeg over det skraverte feltet,, og det var jeg med begge mine to første også, (sistemann var 4640g!) men ikke så mye så tidlig! (er 21+1 i dag). JM skulle søke meg på ekstra ul for å sjekke mere etterhvert. Jeg har hatt to då(rlige fødsler, så jeg er veldig i tvil om jeg vil ha vaginal denne gangen, og jm er heldigvis på min side der, og vil hjelpe meg det hun kan uansett hva jeg velger! Men tegner ungen min til å bli rundt 5kg denne gangen,, ja da trur jeg jammen ikke jeg har lyst å presse den ut selv! ( i tillegg så har de store hoder ;-S )

Jeg pleide også å ha mye fostervann i tillegg... så det er ikke rart at folk maste om når jeg skulle ha, da jeg hadde 3mndr igjen!!

Jeg håper du ikke får så stor du da! så kan jo du krysse fingra for meg!! hehehe

Jeg skal krysse fingrene for deg jeg. Jeg var hos jm i uke 22 da var jeg 25/26 på sf,så det er ganske høyst.

Gullgutten min hadde også stort hode,men det gikk veldig greit å føde ham,har hele tiden tenkt at neste også blir en grei fødsel,men vi får se. Hun påpekte jo at det kunne kun være mye fostervann(noe jeg også har hatt før) stor morkake (sist var den 960 gr) og at babyen kunne ligge langt oppe.

Det jeg har hengte meg oppi er jo at hun sa at babyen kunne være stor og at det kunne være at de måtte gjøre noe,slik at det ikke ble natrulig fødsel på meg. Vel,den som lever får se.

Skal i alle fall krysse fingrene for deg.

Skjønner uroen dere føler, men jeg har helt mista troen på denne SF-målinga.

Var på kontroll i uke 22, første gang SF ble målt. Jordmor endte på 29cm! Måtte få en annen jordmor til å kontrollmåle siden jeg lå laaangt over grafen. Og hun fikk et par cm lengre... Ble sendt på UL hos lege neste dag for å sjekke fostervannsmengde og babystørrelse.

Legen målte derimot SF 24, altså fortsatt høyt men dog mer normalt. UL viste normal forstervannsmengde og babyen var 2% mindre enn gjennomsnittet. Altså ganske normalt stor.

Hvordan tre personer kan måle så forskjellig skjønner jeg ikke. Trodde denne målinga var relativt lett å gjøre riktig?? Og alt stod bra til inne i magen, så livmora har tydeligvis bare strekt seg i lengden og ikke så mye i bredden.

ja,som sagt så har jo jm sagt at det kan være mange ting som spiller inn,som mye fostervann,stor morkake,at babyen lå langt oppe da hun målte,men synes at det er litt viktig å følge opp,siden jeg har hatt en stor baby. Tror nok at jeg henger meg mest opp i at det kan bli en stor baby som jeg ikke får føde den,men at faren for ks er tilstede. Jeg hadde så fin fødselsopplevelse sist,at jeg har så lyst til å erfare det igjen.

Mest lyst har jeg jo på hjemmefødsel,men det har ikke min kjære lyst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...