Gå til innhold

Teutonia spirit S3 vs TFK twister

Anbefalte innlegg

Har vært å sett på disse vognene i butikk. Fikk desverre dårlig med veiledning og demo av vognene. Synes teutonia var lettest å trille i butikken og jeg likte designen på den best. Hun i butikken sa at "alle" kjøper TFK for tida og at den er mest "in".

Akkurat det er ikke så viktig for meg, men jeg kommer til å trille mye på grusvei og lurer derfor på om noen har erfaringer med de hjulene som er på teutonia. Denne modellen kunne ikke bli levert med oppblåsbare lufthjul fikk jeg beskjed om. Bor også et sted med mye snø om vinteren og på landet. Synes TFK`en virket veldig åpen og utsatt for trekk når man bruker sportsvogndelen. Noen med erfaringer og gode råd/synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137389177-teutonia-spirit-s3-vs-tfk-twister/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har Teutonia Spirit S3, jeg triller både på grus og snø, og har ikke hatt noen problemer med det siden hjulene er såpass store, og jeg er superfornøyd med at jeg slipper å tenke på punktering eller miste luft i hjula.

Har brukt vogna i hele vinter, og den er lun og god, det eneste jeg ville gjort var å bestille et regntrekk i tillegg, det som følger med er ikke noe særlig, jeg bestilte et teutonia trekk med skjerm(slik at det ikke regner/snør inn i vogna) på lilleprinsen.no (350kr) er veldig fornøyd med det, og er veldig fornøyd med vogna ellers også, beste vogna jeg har hatt!!

Lykke til med ditt valg av vogn!

Jeg har tfk (ikke twist men joggster 3, samme vogna men med fast frem hjul) og er kjempe fornøyd...kommer frem overalt og stor god plass i både bag og sportsvogn...stødig vogn, med reflekser i nesten alle sømmene... har ingenting og utsette på den...blir også veldig liten sammenslått,noe ihvertfall jeg ser på som et stort pluss =) LYKKE TIL I VOGNJUNGELEN=)

Annonse

Jeg så på begge to, og endte opp med teutonia s3. Mye pga designen, liker ikke alle de stygge glidelåsene og det blanke stoffet til tfk. (men det er jo meg da) Flott at "alle" velger tfk nå for tiden, da slipper jeg å ha lik vogn som alle. Er bagen større på TFK enn fashionbagen til teutonia? Syns de fleste som jeg har sett på er på rundt 74- 77 cm jeg.

Har to venninner med Teutonia s3 og de er hvertfall veldig fornøyd med vogna.

Ja, bagen til tfk er en del større enn fasshionbagen til teutonia. TFK sin bag er oppgitt til å være 80 cm, men har på flere ulike nettsteder sett at de som har hatt den har målt den til 82-83 cm.

Men til teutonia kan du jo kjøpe liggeforlenger/vognforlenger og feste på sportsvogndelen - da blir den jo nesten som en stor bagvogn, iallefall om man har en god madrass og teppe/lammeskinn el i bunnen og litt opp bak med kalesjen.

Har også kikket mye på de to vognene da jeg lenge vurderte ny vogn til minsten her.

Tror jeg først hadde gått for en teutonia og heller byttet den i en tfk når ungen blir større, rett og slett pga at teutonia er vendbar og lunere. Merker at jeg savner å ha ham vendt mot meg når jeg triller trehjulingen vår (har en vendbar vogn i tillegg). Det går helt greit, og barnet reagerer ikke på å sitte vendt fra meg men synes det er koslig å kunne ha litt kontakt =)

Når barnet blir større og snakker mer og sånn er det helt greit å ha ungen vendt fra seg, så da er tfk perfekt.

Så kan det være at ungen rett og slett vokser fra teutonia-vogna, de er litt korte i ryggen og begge mine barn er så lange at de har vokst ut av brio kombien vår før de har vært ferdig med vognperioden.

De har selvsagt kunnet bruke den, men hode har stukket over ryggkanten og beina nedenfor fotbrettet og det ser rett og slett dumt og ubehagelig ut.

Men kommer jo veldig an på str. på barnet også dette da.

Sånn ellers så var dette det jeg kom fram til ang.vognene: sittestillingen virker mer komfortabel i tfk, og jeg følte at den kanskje hadde litt bedre fjæringer/var litt mykere å trille. Den passet meg bedre å trille, for jeg er høy og teutonia føltes egentlig litt liten å trille i forhold. Liker at bagen sitter høyere på tfk, og synes bagen til tfk i tillegg til å være større også virker minst like lun som fashionbagen.

Tfk er også lettere og mindre sammenlagt, og du får en vogn du garantert kan bruke hele vognperioden.

Minuset er at den kun er forovervendt og virker litt lite lun for de minste barna (men når det blåser kan man jo bare bruke stormtrekket så er jo ikke noe stort problem).

Teutonia har det fineste designet og har en stoooor fordel i at den er vendbar. Synes den virket litt stivere å trille (vet ikke om det var fjæringene eller at det var uvant å trille en vogn uten lufthjul).

Synes også teutonia-vognene er noen av de luneste vognene som finnes på markedet. Har en teutonia timmy trille selv, og kalesjen på den er helt fantastisk, kan dra den LANGT fram så vogna blir skikkelig lun og god.

For mine barn hadde teutonia-vognen blitt for liten på sikt, men da er ungene også så store at det kanskje er like greit å bytte den ut med en enkel trille eller en større fremovervendt trehjuling.

Minuset (for min del) er at den ikke har lufthjul, at den har litt kort rygg og at den veier over 15 kg.

Jeg endte opp med å beholde min gamle vogn, men kommer det flere barn her i huset så kommer jeg garantert til å vurdere disse vognene da. Begge vognene får jo masse skryt og er kjent for å være gode vogner. Ville tatt en vurdering av hvilke kriterier som er viktigst for deg, og velge ut i fra det.

Tror du kommer til å bli veldig fornøyd uansett hva du velger =)

Lykke til med valget!

Det er i hvertfall ikke stor tyngde forskjell på di to vognene for de som mener at Tfk er lettere, ja det er den, den veier 13.4 kg med hjul og Spirit veier 14.2 kg så de er vel ganske like vil jeg si. Vi stod også mellom disse vognene og vi valgte Spirit fordi det var den vi likte best. rett og slett. og en ting jeg ville ha, var at jeg kunne trille ungen mot meg når vi går over til sportsdelen. har skjønt at disse baggene ikke holder så mange mndene og da var det et kriterie for meg. så det var nok det mest avgjørende og at tyngden er ganske lik på vognene og i tillegg hadde jeg hørt mye positivt om Spirit vogna.

Hei:) jeg har kjøpt Teutonia spirit s3! den er sååååå utrolig god å trille på. helt fantastisk! også er den veldig fin i designet, ikke noen klumper og svære luftposer som ser rart ut!!

syns TFK twister vogna er ganske rar( are mi meining)...

teutonia spirit er ei fin vogn ellers også forde den er lun og har en nydelig fjæring! jeg har jo ikke begynt å bruke mi enda, men hender at jeg tar den frem og triller i stua:)hehe!! den er bare så god! jeg kjøpte med et allværstrekk og det er fint forde det er plastvindu i den, så jeg ser lillegutt når han sover!! gleder meg til å kunne ta den med på trilletur til sommeren! kjøpte teutonia dunpose også, som jeg skal bruke fra høsten av:) det blir godt for lillegullet:)

lykke til i valget:)

Definitivt TFK!

Jeg har to venninner som har tippet med Spirit S3. Så selv den ene velten. Litt ustabilt underlag, og vips tippet vognen.

Jeg synes også S3 "bråker" mye når du triller grunnet forholdsvis harde hjul. Da spesiellt når du triller på grusete asfalt. I tillegg har flere hatt problemer med vognen på nysnø. Jeg synes også at S3 m/ fashion bag er penere å se på enn TFK, men for meg er brukervennlighet, komfort og sikkerhet mye viktigere enn utseende.

Jeg har selv TFK og kunne aldri tenke meg en annen. Ja, jeg forstår argumentet med at den er litt blank i stoffet som ei nevner under her, men heller det en en "veltepetter". Sønnen min har aldri hatt problemer med å sitte fravendt. Det har fått stimulert hans nyskjerrighet. Tror det ofte er mor som ønsker å se barnet - ikke omvendt ;o) Sønnen min er nesten 2 år og ca 90 cm lang. Han har fortsatt romslig med plass i vognen. Da jeg kjøpte TFK for ca 2 år siden ble det oppgitt at bag'n var 82 cm - noe som stemmer med de innvendige målene på min bag. Det er mulig den har blitt 80 cm etter det. Det vet jeg ikke.

Det eneste jeg personlig synes er negativt med TFK er at kurven under vognen er litt utilgjengelig når sportsvognen er i liggestilling.

Venter barn nr 2 nå, og kunne ALDRI tenke meg å bytte ut TFK med en annen vogn. Regner med å kjøpe mykbag, slik at jeg kan bruke samme understellet til både ny baby og storebror.

Annonse

Heisann!

Jeg har Spiriten og har hatt den i snart et år. Er kjempefornøyd med vognen. Den er veldig god å trille, god plass til barnet og veldig lett å legge sammen inn i bil etc.

Jeg har definitivt aldri opplevd vognen som vinglete, selv når jeg triller med en vogn og på ujevnt underlag. Tvert imot! Har brukt den masse i både skog og mark og masse på grus og den har aldri vært vinglete overhodet! Synes det er en stor fordel å ha vendbar sittedel; jeg varierer litt med snuppas humør og hvor vi går, samt vær og vind.

Det eneste negative jeg kan si er at handlevognen under vognen er litt vanskelig tilgjengelig.

Lykke til i barnevognjungelen!

Jeg vil absolut anbefale TFK! Jeg valgte først teutonia spirit og måtte selge den etter ett halvt år. Barnet vokste ut av den før han var 1,5 år..... Er kjempe fornøyd med min TFK, den er ekstremt mye mer stødig og stabil. Vi tar en del buss og t bane, og der merket jeg den største forskjellen og hvor deilig det er å slippe og tvi holde på vognen i hver minste sving. På grus og i skogen er den også super. Så jeg vil virkelig anbefale deg og ikke gjøre som jeg gjorde. velge teutonia fordi den så finest ut.... for TFKen er mye bedre på alle andre områder, etter min mening. lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...