Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 hvordan fungerer det å gå til tannlege nå som en er gravid?
Miss Hemingway Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Man kan gå til tannlegen, men man må opplyse om at man er gravid. Man skal helst ikke ta røntgenbilde, og så er det enkelte prosedyrer som helst ikke skal gjøres på gravide. Så fremt du ikke trenger akuttbehandling er nok det beste å vente til du har født
Gjest Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Kan hende jeg har fått feil informasjon, men trodde vi burde gå til tannlegen når vi er gravide? billigere og har jeg hørt. hvertfall første sjekk. men kan jo hende jeg er feilinformert:) Tannkjøttet osv blir jo påvirket av graviditeten så trodde man skulle følge litt opp. håper ikke dette ble mer forvirrende enn til hjelp:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Tannbehandlingen er ikke lenger billigere under graviditet, men før i "gamle" dager var den det. Tannkjøttet må en selv pleie ekstra nøye med tanntråd og skyllemiddel.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 På denne internettsiden står det mye informasjon om tannlegebesøk og graviditet, tenner og graviditet og matvaner under graviditet. www.tannlege-svendsrud.no/tjenester.asp?docid=129
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 hei;) jeg har vært hos tannlegen flere ganger etetr at jeg ble gravid. holder på å rense en tann som det har vært betennelse i. eneste du må, er å opplyse om at du er gravid og ikke skal ha røntgen. bedøvelse osv kan du ha. det virker jo bare lokalt.. tannlegen min sa det var null problem! tror bare det er rotfyllinger du skal prøve å unngå første 3 mnd. men det har jeg hatt før jeg visste om det, men gjort er gjort..
C@milla *EMIL* Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Jeg var hos tannlegen i uken som var(er 23) og hadde heldigvis null hull ) Ga beskjed om at jeg var gravid, og spurte om bedøvelse og sånn, fikk beskjed om at det gikk greit selv om en var gravid, pga at det er veldig lokale bedøvelser. Tannlegen snakka om tannkjøtt, at det kan hovne opp og noen blør mye. Mitt var heldigvis fint. De sier en må stelle enda bedre med tennene i graviditeten pga bakteriebalanse endres og tannkjøttet kan hovne opp - lettere å få betennelse. Men det er ikke gratis lenger nei... Tannlegen selv har nok god peiling på hva som går og hva osm ikke går, men ville ikke tatt røntgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå