Gå til innhold

hva er best av sukker og suketter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I smak? Sukker.

For vekta? Tja? Lurer søtningsstoffet kroppen eller ikke?

For baby. Littebitt sukker eller ingenting, kanskje.

Skremmer i hvert fall meg at de ikke klarer å si noe om kjemien i søtningsstoffet er farlig eller ikke. Holder meg unna for sikkerhetsskyld. Er ikke så vanskelig når man ikke takler smaken heller, da:)

sliter litt med sukkerkikk..... vil helst ha cola... før var det kaffe og røyk, men er erstattet med cola... men må begrense det litt og... da ble det te... prøver å ikke ha i sukker hele tiden men det smaker jo vondt da...

uff.. skal ikke være lett

Jeg er generelt skeptisk til kunstige søtningsstoffer, selv om jeg også tygger Extra ;-) Suketter synes jeg i tillegg smaker høgg, så her blir det sukker. Jeg var også ille på sukkeret, men trappet ned gradvis, og pleier nå å ha to t-skjeer i ett krus med te. Ikke supersøtt, men ikke bittert heller.

Har du prøvd smoothie? I begynnelsen syntes jeg det var litt for syrlig, men så fant jeg druejuice :-D Den er veldig søt, og ikke syrlig i det hele tatt. Dermed blir smotthien ganse god og søt, samt at man kan klemme "5 om dagen" ned i et glass!

Min standard-smoothie er en dæsj med druejuice (er vel kanskje et par dl). Så en hel eller halv banan, avhengig av hvor fyldig du vil ha den, og så noen frosne bjørnebær (finnes i fryseren på butikken). Det er også veldig godt med mango. Den finnes ikke syrlig, bare søt. Blir litt uggen farge av det da, men ;-) Ligg unna kiwi! Den er fryktelig syrlig i smoothien. Ananas er godt, men blir også syrlig om det er for mye.

Kjør det i en blender eller stavmikser eller noe annet som går fort rundt og er skarpt, til det er en flott smoooooooothe drikk :-)

Annonse

klarer ikke konsistensen... tykkere enn vanlig drikke så må det tygges... grøt og yogurt er forferdelig.. takler ikke konsistensen...

drikker mye vann også... men må ha noe søtt i løpet av dagen...

men frukt drikk av noe slag er ikke noen dum ide, men tror ikke smoothie er tingen for meg...

men kankje jeg kan lage min egen appelsinjuice...

må prøves i morra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...