Gå til innhold

Nei! Nei! Nei!

Tjorven1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å.... det gikk ikke denne gangen heller!

Blødde litt på lørdag og reiste på legevakten...

Ble tatt veldig godt i mot. Kom til vakthavende gyn. som tok ul..

Og der var det ikke noe bankende hjerte...

Så jeg har hatt en ma denne gangen..

Hun fortalte med at det å abortere to ganger etterhverandre er heller regelen enn unntaket..(hvorfor viste ikke jeg det?). Men tre ganger etter hverandre er skjeldent, først da blir man utredet. Hun sa hadde vi skulle utrede alle jentene som abortere to ganger ettehverandre, hadde vi ikke hatt annet å gjøre.

Kom fastende på sykehuset i dag for utskrapning, men slapp fosteret hadde skumpet fra 1,2 til 7mm, så det virker som om naturen rydder opp, får evt tab. neste mandag hvis ikke jeg starter å blø. Hun sa de hadde nærmest sluttet med utskarpning pga komp. noe jeg ble utrolig lettet for, har tidligere hatt veldig komp etter en utskrapning. Denne gyn så akkurat det samme som hun på lørdag. 2 ganger etter hverandre er helt normalt, tre ganger etter hvarandre er unormalt. Jeg spurte henne, om du var min mor, hva hadde du rådet meg til som mor og lege? Hun smilte og så det kunne hun ikke svare på. Men sa senere med et smil, det er bare å forsette det går nok til slutt.

Å...er så sliten, oppgitt og lei meg - men hva f.. kan jeg gjøre?!

Ingen ting, må bare se fremover - nå er det sykemelding i en uke.

Jeg ser det er flere her inne som har abortert flere ganger, hva er deres erfaring? har jeg fått rett info? eller er det vanlig med bare to ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist at det gikk sånn. Har dessverre ikke ord som kan trøste utover at det å miste tre ganger er veldig, veldig sjeldent. O,3 prosent bare.

De utreder ikke før etter tredje gang, men det gjøres likevel unntak. På meg gjorde de det etter to ganger pga alder. Det går vel også an å gjøre det privat. Syns det går an å presse på litt, for det er en enormt psykisk belastning å være redd for at det skal skje flere ganger, og bare det å få beskjed om at alt er i orden kan jo være en god psykisk støtte ved neste korsvei.

Her er det en del god informasjon om frekvenser, utredning og årsaker:

http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=104&Itemid=85

Skrevet

Så trist at du mistet igjen, tjorven1 ! Man blir veldig usikker og redd når man mister to ganger. Mister liksom troen på at det noen sinne skal gå bra igjen. Jeg har også opplevd to MA etter hverandre. 1.mars i fjor kom jeg på ul i uke 18. Sjokket var stort da de oppdaget at babyen hadde dødd for ca 4 uker siden. Ble ikke gravid før i desember. Var litt nervøs, men prøvde å fortrenge hele greia. Det var kanskje like greit, for på ul i uke 7+5, var fosteret dødt igjen. Ble ikke så trist denne gangen, for det vi opplevd i fjor var noe helt annet. Etter bare en mens ble vi gravide igjen. Var på ul i uke 6+3 og så et lite hjerte banke.

Er litt roligere nå, men sliter fortsatt med å tro at vi skal ende opp med en levende baby. Er 9 uker i dag, og skal til ny ul om knappe tre uker. Håper virkelig de ser en levende baby da også. Kroppen min sier ikke i fra når noe går galt. HAr aldri hatt blødninger eller smerter. Det plager meg veldig.

Ville bare trøste deg litt og krysse fingrene for at det går bra neste gang. Jeg får ganske tett oppfølging denne gangen, og det synes jeg du også skal kreve. Det er veldig belastende å ha opplevd det vi har gjort...

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...