Gå til innhold

hvor mye sykemeldt ved bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg ber 50% sykemeldt fra før jeg fikk BL, men merker nå at plagene bare trappes opp, og det raskt! I løpet av en uke har det blitt umulig å være i vanlig aktivitet en hel dag (hjem og arbeid) uten at det verker og jeg får smerte ilinger i beina. I tillegg verker det i lysken og på baksiden av lårene (nesten som gangsperr?).

Har ringt legen min og bedt om henvisning til fysio, men ikke fått tilbakemelding enda. Hun ringer meg vel imorgen.. Det er vel viktig å komme igang raskt med behandling regner jeg med.

Vurderer å be om 100% sykemelding om det fortsetter slik etter denne uken i jobb også.

Fortsetter under...

Fotsoneterapi skal være veldig bra når bekkenet er vondt!

Husk også at du ikke skal sitte med bena i kors, gå ut og inn av bil/sengen med samlede ben, ikke løp,hopp eller bær tungt (begrenser seg kanskje naturlig etterhvert. :) ) gå med små skritt, ja, og sikkert mye annet. jeg glemmer dette hele tiden, men begynner å bli flinkere...

Ble fortalt at når man har bekkenløsning skal man ikke presse seg på noen måte, det gjør det garantert verre...

Ja, skulle jeg fulgt alle disse reglene, hadde mitt bekken vært mye værre i dag enn det er. Jeg holder ikke bena samla når jeg går inn og ut av bilen, og jeg langer ut når jeg går (går ikke langt da, men jeg går avlappet og normalt), noen ganger må jeg løpe noen få skritt av gangen osv osv. Jeg gjør faktisk akkurat som jeg vil, uten å en gang vurdere å tenke på alle disse reglene som gjelder oss bekkenløse.

Det som er viktig er at det du gjør, ikke gjør vondt! Og at man tar pause før det blir vondt. Og at man tar hensyn og lytter til kroppen, ikke til alle disse reglene. Går vi og venter på at det snart vil gjøre vondt, spenner kroppen og gjør alt annerledes enn vi vanligvis gjør, da blir det i alle fall vondt!

Vi er alle forskjellige, det er ingen universal reglebok som kvinner med bekkenløsning må følge. Gjør det som kjennes behangelig for DEG!

Jeg har gått delvis 50% sykmeldt, 100% sykmeldt, 80% sykmeldt og er nå 70% sykmeldt frem til permisjonen begynner. Nå har jeg liksom lært meg hvor langt jeg kan gå før smertene blir for ille osv. Og syns det er greit å jobbe litt så ikke dagene blir for lange og kjedelig. :)

Annonse

har HELT ny jobb, men allerede vært sykemeldt mars og til nå, og blir det nok videre framover....

jobbet bare en mnd før jeg ble sykemldt :(

kjører buss, så går jo ikke veeldi mye rundt, bare når jeg bytter busser osv, men jeg klarer ikke sitte mer enn 30 min før jeg knekker helt sammen desverre...

Jeg går på aktiv sykemelding jeg, og jobber ca 3-4 timer per dag, og det holder for meg ( obber i barnehage ), syntes det er fint med aktiv sykemelding, for da regner de ikke med meg på jobb, slik at jeg kan holde meg hjemme hvis jeg ikke føler meg i form. Går også til fysio, og får behandling, og det har hjulpet meg sånn passe bra:)

• 3 uker senere...

Hmm Jeg er ikke sykemeldt men er ute av jobben 100% i SVANGERSKAPS penger.. Hmm hvorfor får ikke dere og det?

Legen min sier at han ikke vil sykemelde meg fordi da bruker jeg opp av sykepengerettighetene mine (12mnd) og er jeg så uheldig at bekkenet ikke blir bra etter fødsel, eller noe annet skulle gjøre at jeg må sykemeldes i permisjonstiden og mannen min ta over permisjonen og være hjemme med lllegutt så har jeg ikke tapt tid fra sykepengerettighetene.. Også slipper en jo å få ny sykemelding hele tiden og.. dette gjelder ut svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...