♥ DAME Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Uttaket var ganske så vondt ja, men det gikk jo heldigvis fort da. Nå er jeg bare velsig øm i magen, mye luft Nå håper jeg at det blir ett gullegg å sette inn på onsdag Synes dere 12 egg er lite, normalt eller mye?? Håper det gikk bra med dere andre som skulle igjennom det samme idag. Hadde dere vondt under uttaket også?? Stor klem fra
Attekattenoa Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Så koselig å høre!! Gratulerer med en solid egguthenting, hehe=) 12 egg er vel ganske bra ettersom jeg har lest?Jeg begynner med spray på onsdag så en god stund til jeg skal ha uttak (uke 19) men gruer meg litt allerede, hørt det er ganske vondt. Fikk du mye smertestillende eller? Men egentlig gleder jeg med bare masse til å komme i gang, blir spennende!! Lykke lykke til på onsdag!!:-)
♥ DAME Skrevet 7. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2008 Takktakk Fikk først 2 paracet, og etter en stund fikk jeg sprøyte på rumpeskinka Og 10 min før jeg skulle inn fikk jeg enda en sprøyte i rumpeskinka, så jeg var jo ganske så brisen ja ) Tror uttaket tok "bare" 10 min, og det var jo ikke vondt hele tiden heller... Jeg trodde det egentlig kom til å bli enda litt verre enn jeg hadde forestilt meg. Så jeg ønsker deg lykke til når din dag kommer )
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Hei... og gratulerer så mye.. ja det er vondt hehe men nå er det over ) 12 egg er mange, men det skal du ikke tenke så mye på, mange som får mange mange egg, men blir ikke igjen mer enn noen få kanskje bare 1-2 egg.. noen har få og alle blir befruktet.. så tenk heller kvalitet en kvantitet )) 1 GULL EGG HOLDER VETTU..
Kanskje i år? Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 12 egg er bra! Lykke til ved neste steg - håper alle befruktes
*-* Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Så fint! 12 er mye syns jeg. Jeg fikk ut 16 egg i dag og er overveldet ettersom jeg fikk ut seks forrige gang. Da fikk jeg beskjed om at mellom 6-10 var snittet og at seks egg var bra. Som Tullemor sier, det er kvalitet og ikke kvantitet som teller. Trenger ikke bli noe bedre resultat på mange egg. Jeg hadde bare ett befruktet egg sist med mine seks egg, så jeg håper virkelig at flere egg nå gjør det litt mindre nervepirrende i morgen og onsdag...
longyear Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Kjempebra med 12 egg da!!! Jeg hadde uttak i går - og fikk ut 6 stk. Er veldig spent om det har vært befruktning i natt..... Var litt dårlig etter uttaket i går - men formen er mye bedre i dag. Godt at jeg fikk 3 dagers sykemelding :-) Jeg skal ringe i elleve-tiden i dag for å få resultatet av befruktningen. Blir gøy å høre hvordan resultatet er for dere andre med så mange egg! Lykke til!!!!!!
venter7 Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Så bra med 12 egg Askepott! Legen min mente det er et ganske optimalt tall! Jeg hadde 15 egg sist og gikk derfor noe ned i puregon-dose denne gangen. Men tror du ikke jeg endte opp med 21 egg ut i går! Det er visst litt i overkant mye.....nå håper jeg bare det er en del som er gode nok til å bli befruktet! Blir utrolig spennende å ringe inn og høre. Når skal du ringe? Må få oppdatering:) PS: Jeg fikk kun tbl.som smertestillende i forkant av egguthentingen. Og ble svimmel og kvalm, sannsynligvis av morfintbl. Måtte ut av bilen og kaste opp på vei hjem. Ingen god opplevelse:( Temmelig støl i magen i dag..... Men det er verdt det dersom lillegull fester seg og blir der i 9 måneder:)
♥ DAME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2008 Tusen takk jenter Jeg skal ringe inn mellom 13 og 15 i dag. Blir spennende ja ) Huff, så fælt at du ble så dårlig etterpå venter7, men som sagt, det er kanskje verdt det. En annen ting er at jeg hadde fått ut litt mer egg enn jeg gjorde :/ Jeg hadde noen egg lenger oppe i magen, men siden det gjorde så vondt hentet ikke hun de ut.... Men som sagt, kvalitet fremfor kvantitet ))) Lykke til alle dere andre ))
venter7 Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Jeg har nå ringt inn og fikk vite at 12 egg er befruktet. Så nå blir det innsetting i morgen og kanskje noen på frys hvis kvaliteten holder seg:) Nå skal jeg bare be til høyere makter om at gullegget skal feste seg og bli der i 9 måneder!!
*-* Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 12 egg befruktet, så fantastisk!!! Da har du jo gode sjanser til å få noen i fryseren også! Vi fikk telefon i dag morges om at seks av våre egg er befruktet, utrolig lettelse siden vi som sagt bare hadde ett egg som ble befruktet sist. Håper det utvikler seg et skikkelig fint egg til å sette inn i morgen. Og det hadde vært så deilig å få noen på frys. Uff, disse dagene her er nesten litt for spennende... Krysser fingrene for dere som ikke har fått beskjed ennå!!
longyear Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Ja da har jeg også ringt inn, og 4 av de 6 eggene de tok ut i går var befruktet! Det er kjempebra til å være meg......har kun fått 1 og 2 befruktet egg fra de forrige gangene, så rekorden er herved satt for min del.... he he he... Måtte ta meg en dans på stuegolvet helt for meg selv etter tlf.samtalen :-D Så da satser jeg også på innsetting i morgen! Klem
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Hei hei Askepott! Måtte innom her en tur selv om jeg er på jobb;) Så utrolig bra at du fikk ut 12 egg, det er glimrende! Jeg er så spent på hva resultatet du får høre idag blir !! krysser føtter og fingre for gullegget ditt! Jeg skal inn på UL nå fredag ) Høres ut som uttaket gikk greit også?? Er du sykmeldt nå?
*-* Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Kjenner følelsen longyear, var full jubel her også!! Forrige gang da vi bare haddde ett egg som tydeligvis heller ikke var helt supert så sa de at de skulle ringe dagen etter for å si om vi skulle komme på tilbakesetting eller ikke. Utrolig deilig når de bare sa 'vi sees i morgen' i dag
venter7 Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Har du fått vite noe nå, Askepott? itt spent på deg og....
♥ DAME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2008 Hei venter7, Bella74 og alle dere andre ) Da fikk jeg beskjed at 6 av 12 egg er befruktet )) Blir vel noen på frys også da? Uttaket var ganske vondt ja, men så godt å ha hånden til sambo ) Ble også sykmeldt 1 uke jeg Det var egentlig veldig flott, får jo helga til å slappe av på også nå da ) Dra meg i fletta, så mange egg som ble befruktet hos deg venter7, hihihi. Du storjubler vel du nå ) Kanskje jeg kunne sette inn to egg hvis befruktningen ikke var helt på topp, så nå er jeg veldig spent ) Vi snakkes jenter, klem fra
♥ DAME Skrevet 9. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. april 2008 Da har jeg fått satt inn to egg. Fikk ganske dårlige resultater i dag Bare to av de befrukta egga var passe bra, fikk da ingen på frys Så hvis det går dårlig denne gangen må jeg gjøre ALT om igjen, gruff... Lurer på hva som gjør at eggene er så dårlige? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få bedre egg? Er litt deppa nå, selv om jeg har fått inn to egg ;( Hvordan gikk det med dere andre jenter? Spent her
longyear Skrevet 9. april 2008 #18 Skrevet 9. april 2008 Hei hei! Jeg har også satt inn 2 egg i dag! Fikk også 2 på frys, men håper inderlig at det er NÅ jeg blir gravid i 9 måneder :-) Men, Askepott da - ikke vær deppa når du nå er så heldig og fått inn 2 egg. De hadde jo aldri satt inn eggene hvis de ikke var gode nok!! :-) Nei, nyt følelsen av og være ruger......herlig!!!! :-) Sender deg masse lykkeønskninger! Klem
MK73 Skrevet 9. april 2008 #19 Skrevet 9. april 2008 Spennende å følge med dere, jenter :-) Lykke til! Jeg skal til pers neste uke..
venter7 Skrevet 9. april 2008 #20 Skrevet 9. april 2008 Askepott: Husk at det ikke alltid er de eggene som er av best kvalitet som fester seg. Sykepleierne sier at de har sett gode egg bli til ingenting og svake egg som fester seg og blir til nydelige friske bebiser. Så her er alt mulig!! Og så fikk du jo satt inn to.....da er det sikkert litt større sjense for at det gåt bra! Har troen på deg:) Jrg fikk gledelige nyheter i dag. Fikk satt inn ett optimalt egg og fikk 6 på frys. Vi er fantastisk glade. Men, som sykepleierne sa, det er ingen garanti for å lykkes. Her er det bare å krysse fingrene og håpe at ting går bra;) PS: Et tips for muligens å forbedre eggkvalitet kan være akupunktur.Det har jeg prøvd denne gangen, og jeg er sikker på at det har hjulpet! Akupunktur kombinert med fotsoneterapi. Behandleren jobber mye med infertilitet og kan vise til GODE resultater! Dessuten nevnte spl.også at eggkvaliteten ofte kan bli bedre ved forsøk nr.2. Vet ikke helt hvorfor, men....
*-* Skrevet 9. april 2008 #21 Skrevet 9. april 2008 Oj, seks på frys venter7, det var utrolig bra! Vi fikk satt inn to egg i dag vi også, så vi er kjempeglade! Et veldig fint egg og et som ikke var så fint - men som venter7 sier, kanskje det er nettopp det som blir baby. Vi fikk heller ingen på frys, men kan ikke sørge over det nå, har to i magen:) Vi har spurt mye om dette med egg og sædkvalitet, sykepleierne hos oss har sagt at det kan variere fra gang til gang, kan være tilfeldig. Vi hadde fire egg til som var de neste på liste hvis ikke de to vi satte inn var bedre. De ville ha blitt satt inn i så fall, men var ikke passende til å fryse. Trenger ikke være noe galt med eggene egentlig, men de bør helst være helt jevne og perfekt firedelt tror jeg, for at de skal klare påkjenningen av nedfrysing og opptining. Jeg hadde håpet på frys, men nå som jeg har to i magen så tenker jeg ikke mer på det. Nå skal det gå!
Susie & Desembergullet Skrevet 9. april 2008 #22 Skrevet 9. april 2008 Positivt at du fikk satt tilbake to egg i alle fall, Askepott! Man vet aldri hvilke egg som er gullegg I januar fikk jeg satt inn to egg som legen mente var "perfekte," men det viste seg at ingen ville spire. Nå ruger jeg på ett egg som de mener er veldig fint + ett egg som er svakere. Som du, venter7, prøvde jeg akupunktur under dette forsøket. Selv om jeg ikke fikk to "perfekte" egg å sette inn denne gangen, så fikk jeg to egg på frys, det har jeg ikke fått før. Anbefaler akupunktur også pga at det virker mentalt & fysisk beroligende, og det er jo en stor hjelp med alt dette sprøyte- og forventningsstresset... Deilig å ha noen å prate med, og som var god til å lytte. Akupunktør og psykolog i ett Lykke til med dine to, Askepott!
♥ DAME Skrevet 9. april 2008 Forfatter #23 Skrevet 9. april 2008 Tusen takk for svar dere snille jenter Tror kanskje det ikke har gått opp for meg enda... Jeg har veldig lett for å bli lei meg, men jeg har også veldig lett for å bli glad ) Tusen takk for trøstende ord venter7 Og takk til dere andre også. Dere er så gode å ha altså ) Nå blir det spennende i 13-14 dager fremover. tror jeg faller for fristelsen og tester på dag 12 eller noe. hihi Tvi tvi til dere andre, klem fra
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 9. april 2008 #24 Skrevet 9. april 2008 Det er litt betryggende å få ut mange egg ) ...selv om det er kvalitet og ikke kvantitet som gjelder. Man har dessverre ingen garanti for utfallet. Jeg har aldri opplevd å få noen på frys og legene har heller ikke kunnet fastslå hvorfor. Galgenhumoren hjemme nå er at vi er en dårlig match ) Lykke til med rugingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå