Gå til innhold

Hanne eller Hanna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er finest og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen meninger?

Skrevet

Foretrekker absolutt Hanna! Det er så mange i min generasjon som heter Hanne, og vi er ikke gamle nok til å være oldemødre slik at navnet er blitt "gammelt og spennende" igjen- sånn som Hanna.

Men når dagens små Hanna-er er blitt voksne, synes vi sikkert at Hanne er et spennende navn igjen...Tenker jeg, da!

Skrevet

Vanskelig valg.... Ville kanskje valgt Hanne, fordi Hanna er så vanlig nå....

Skrevet

Jeg liker Hanna selv om det er mer "poppis" enn Hanne. Vet ikke akkurat hvorfor men føler Hanna klinger så bra.

Skrevet

Absolutt Hanna. Fordi det er mindre brukt, sprekere og ikke så kjedelig som Hanne. Gå for Hanna! Det er nydelig:-) Kjempepent.

Skrevet

Hanne! Vet ikke hvorfor...en god venninne heter Hanne, så kanskje fordi det gir gode assosiasjoner. :) liker også generelt bedre navn som slutter på e enn a, eks emilie fremfor emilia, sofie fremfor sofia, elise fremfor elisa, matilde fremfor matilda...

Skrevet

Hanna dersom det er eneste navn. Hanne hvis du skal ha et navn etter..... er min mening da. Liker begge to, og har vurdert dem begge.

Skrevet

Hanne er finest. Hanna er mye tyngre og myyyye mer populært nå. Jeg vet om mange små Hanna'er.

Skrevet

Hanna er finest synes jeg, men det er veldig poppis. Hanna er et navn som er veldig "i tiden". Hanne er et vanlig navn blant oss som er født på midten av 70-tallet. En Hanne som blir født nå kan etterhvert føle at hun har et gammeldamenavn ettersom det stort sett er folk som er 30 år eldre enn henne som heter Hanne.

Hanna var det 11. mest populære navnet i fjor. 341 fikk navnet Hanna eller Hannah. Navnet Hanne var det 60 som fikk i fjor. Ifølge ssb.no.

Skrevet

Hanne :)

Det er tre små hannaer i barnehagen til jenta mi... boring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...