Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å.... det gikk ikke denne gangen heller!

Blødde litt på lørdag og reiste på legevakten...

Ble tatt veldig godt i mot. Kom til vakthavende gyn. som tok ul..

Og der var det ikke noe bankende hjerte...

Så jeg har hatt en ma denne gangen..

Hun fortalte med at det å abortere to ganger etterhverandre er heller regelen enn unntaket..(hvorfor viste ikke jeg det?). Men tre ganger etter hverandre er skjeldent, først da blir man utredet.

Kom fastende på sykehuset i dag for utskrapning, men slapp fosteret hadde skumpet fra 1,2 til 7mm, så det virker som om naturen rydder opp, får evt tab. neste mandag hvis ikke jeg starter å blø.

Å...er så sliten, oppgitt og lei meg - men hva f.. kan jeg gjøre?!

Ingen ting, må bare se fremover - nå er det sykemelding i en uke.

Neste tur til Danmark blir kanskje i juni, og da med 1/2 stilling på jobben i følge fastlegen min.

Det positivet er at svuldstene mine ikke har vokst, og at de ikke har noe med abortene å gjøre (i følge to leger), jeg blir unormalt fort gravid i følge gyn legen i dag..

Da MÅ bare gullegget legges neste gang - pokker heller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffameg, Tjorven1, dette var leit.

Har hatt SA to ganger selv, veldig veldig kjedelig. Egentlig "verre" for oss som har blitt gravide på denne måten, fordi vi ofte vet så veldig tidlig at vi er gravide.

lykke til neste gang, krysser fingrene for gullegget.

Skrevet

Takk :-)

Er det nå nylig og etter hverandre?

Har du blitt gravid etterpå å det har gått bra?

Hun i går sa at tredje gangen man blir gravid, er sjansene for aborte lik som for første gang, + 10 % pga at jeg bikker 35 år i disse dager..

Lykke til du også, og ja det to mnd jeg har vist jeg var gravid, følese jo som det doble..

Skrevet

jeg har hatt 4 forsøk, 1. SA, 2. flott barn 3. SA 4. flott barn

jeg var vel som deg i alder da jeg begynte, og ble fort gravid, men åpenbart ikke alle eggene det var like mye futt i. men ble belønnet for tålmodigheten, ønsker det samme for deg!

Skrevet

Takk så søt du er!

Som meg vet du nok hvor mye det betyr og varmer at du skriver det du skriver. Takk!

Skrevet

Uff, dette var veldig leit å lese Hadde selv en MA etter 1. forsøk, men det gikk heldigvis bra den andre gangen!

Jeg husker jeg var vedig nervøs den andre gangen jeg ble gravid etter det som hadde skjedd.

Utrolig kjedelig at det skjedde igjen med deg. Det kan være tilfeldighetens gang og at du har hatt veldig uflaks. Håper du klarer å stå på videre, og at du kommer deg ovenpå igjen om ikke så lenge. Skjønner at det må være veldig tøft!

Ønsker deg iallfall lykke til, og håper det ordner seg om Få måneder :-)

Skrevet

Huff, så leit å høre =\

Trøsteklem fra meg

Skrevet

Å nei... så leit. Men holdt motet oppe, Tjorven! Svigerinna mi hadde to aborter på rad, men har fått to barn etter det - uten flere aborter innimellom. Og at du bikker 35 ville jeg tatt med knusende ro. (Det er verre med meg som snart er 39!) Knallmye lykke til videre.

Skrevet

Takk for alle støttende ord!

Skrevet

Så leit dette var å lese Tjorven.

Flott at du ble tatt godt i mot på legevakten og fikk tatt ul. Håper virkelig at gullegget kommer på neste tur.

Klem

Skrevet

Takk, ja de var helt fantastiske der. det er skrevet mye negativt om legevakten her jeg bor i lokalpressen - men jeg kan ikke få rost dem nok.

Ja, da når man har bikket 35 år er egg kveliteten dårligere, hos meg ble den tydligvis det litt før... Men neste gang skal det gå - alle gode ting er tre!

Skrevet

hei tjorven

veldig leit å høre at det ikke fikk denne gangen heller. synes du er flink som holder motet oppe og ikke lar det stoppe deg. men hva annet kan man gjøre når alt kommer til alt, eller hva?

du, jeg fikk en tanke da jeg leste dette. en venninne av meg opplevde nemlig to aborter etter hverandre. jeg tror hun var i uke 10-12 hver av gangene. nå vet jo ikke jeg noe om deg og din helsetilstand, men etter noen tester hos henne fant de ut at hun hadde for tykt blod (eller noe lignende, husker ikke helt ordlyden). problemet var visstnok at blodsirkulasjonen inn til fosteret ble for dårlig, og da ble det utstøtt. hun ble satt på blodtynnende medisiner, og neste gang hun ble gravid, gikk alt helt fint. nå har hun to barn. :-)

jeg tenkte bare at jeg ville nevne det, fordi man vet aldri hva som kan være grunnen.

ønsker deg lykke til!

Skrevet

Takk :-) Det er ALLTID veldig viktig og Godt å høre slike "gladhistorier".

Ja, jeg har lest om det på nettet at veldig mange lykkes med blodfortynnende.

Jeg skal til en spesialist med doktorgrad i serieaborter, så det blir spennende å se hva han sier.

Nå skal jeg selge leiligheten, også flytte inn i nytt hus i juni, så tror jeg tar en pause noen mnd nå. Gruer meg litt til pillen på mandag.. den setter igang kramper og sammentrekkninger i livmoren for å få ut det som er igjen... Hcg nivået mitt er ennå på over 20 000 så det tar nok tid for kroppen min å ikke forstå at jeg ikke lenger er gravid.

Lykke til alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...