Cybele Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Kjære medsøstre og kritikere. Jeg har stirret og drømt meg blind på navnet Synne, og ahr alltid vært fullt bestemt på at om jeg får en datter, ja da blir det en Synne. Men, nå ligger hun her, navnløs og søt i vuggen sin. Jeg har fått kalde SYNNE-FØTTER! Jeg har jo aldri reflektert ordendlig over navner, estetikken og ordlyden. derfor spør jeg dere sopm har noe negativt å si om navnet Synne, hva og hvorfor? Dere som vil skryte kan godt det, men jeg er full av skryt og godord for navnet selv, så det behøves ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Hm... Jeg synes ikke Synne er så fint. Minner altfor mye om ordet "synde", altså, å synde... Skjønner? Og så ser jeg på det som en forkortelse for navnet Synnøve... Synes i det hele tatt det er et merkelig navn. Det var min mening om navnet Synne ;-)
Jannamor Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 En assosiasjon jeg får til Synne (som ingen av dagens barn har vel og merke) er at hun var alltid i norskboka som liten... hehe den blonde lange jenta med blå øyner og fletter med sløyfer i..... Ellers funker det ikke så godt på engelsk og er ikke så mye hold i det men dette er flisespikkeri. Jeg syens egetnlig navnet er kjempefint
Gjest Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Aner ikke hvorfor, men jeg synes Synne er litt trist. Minner om "Synde" og så synes jeg bare det virker litt sørgelig, rett og slett...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Syns Synne høres ut som et kallenavn for Synnøve, greier ikke synes det er et ekte, selvstendig navn. Dessuten klinger det spisst og kaldt i mine ører. Synnøve er mye varmere og sterkere!
januarsurprise Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Selve lyden i ordet er vel fin den. For meg er Synne uaktuelt fordi det blir for mye lusekofte, freia melkesjokolade, budeie med lyse fletter og gulost over navnet (med flagget vaiende i bakgrunnen)... he he he..
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Jeg synes Synne er fint jeg, men selv om du har tenkt at du skulle ha en Synne hele livet så tror jeg det sier noe nå som du ikke klarer å kalle henne det. Kanskje lete litt etter alternativer?
Vannmann35 Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Synne er egentlig et koselig navn, men jeg kunne likevel ikke valgt det. Jeg synes rett og slett det er for traust - det er liksom ikke noe fres over det.... Det er pent og snilt, men ikke noe mer...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Synne er ett veldig kjedelig navn. Som Mari og Kari.
alvilde Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 synne er et veldig søtt å pent navn syns jeg:=)
Gjest Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Desverre må jeg si meg enig her i at navnet minner om og Synde:( men hva med SUNNIVA da det ligner jo litt både på Synne og Synnøve
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Forstår deg godt, på en måte er Synne et fint og lett navn, men samtidig er lyden spiss og kald. I tillegg er navnet halvveis, det ender litt ut i intet. Det minner også om synde, eller sinne. Kanskje du kunne ta Synnøve istedet? Eller kanskje du skal velge et helt annet, varmere navn?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Ikke noe galt med navnet Synne, men om det ikke føles riktig på jenta i vuggen, så er kanskje det argument nok i seg selv?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Synne har vært mitt favorittnavn i mange, mange år også. Vi endte med å kalle datteren vår for noe annet, men hvis vi noen gang får ei jente til vil Synne være en het kandidat i navnediskusjonen - ihvertfall fra min side. Synne er et kjempekoselig navn. Synes det passer både på ei jente med musefletter og en kvinne i lederstilling (og det kan jeg ikke si om alle de sukkersøte navnene mange diskuterer her). Det er norsk, har en enkel skrivemåte, ingen lurer på hvordan det skal skrives og uttales, det er et navn med stil! Men dersom dere nå er i tvil, bør dere jo uansett ta en liten runde hjemme og finne ut om det er noen alternativer dere liker bedre. Det viktigste med navnevalg er jo å finne et navn dere synes er det helt perfekte navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå