Gå til innhold

Lav hjertefrekvens???

Anbefalte innlegg

Har vært på tidlig ultralyd i dag pga. litt brun utflod og tidligere MA i september i år. Alt så greit ut BORTSETT fra at spiren hadde lav hjertefrekvens, 110-120 slag i minuttet, hun mente at den skulle ligge på 140. Tok en blodprøve og skal ta en ny om 2 dager for å se om det stiger. Når jeg kom hjem leste jeg på babyverden at når man er 6+0 og 6+6 så er pulsen på 100-120 slag i minuttet. Hun mener at jeg er 6+2, selv har jeg regnet ut 6+5 i dag?!! Dvs. i følge babyverden er det helt normalt men ifg. jordmor så er det for lavt???? Skjønner ikke dette, noe som har opplevd det samme med lykkelig utfall? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137386626-lav-hjertefrekvens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg,

jeg har ikke noen erfaring med dette, men jeg er sikker på at dersom jordmor hadde ment at dette var farlig ville hun ikke sendt deg hjem igjen. Jeg mener ikke å fornærme noen når jeg sier at min oppfatning er at helsepersonell i omgang med gravide/nybakte mødre ofte kan være litt tankeløse i måten ting legges frem på. De er jo "eksperter" på området mens vi sitter der med 1000 spørsmål og bekymringer, og gjerne overtolker budskapet dersom vi føler at vi fikk godt nok svar!

Dersom du synes det blir 2 lange dager å vente på å få svar på dette er det en mulighet å ringe helsestasjonen hvor du bor og spørre på nytt?

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...