Gå til innhold

uff, vondt å tenke på

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på en ting. Jeg er nå 20 uker på vei, har vært på tre ul pga blødning i svangerskapet. første var i uke 7 også i uke 11 deretter 19. jeg fikk samme termin på alle sammen. det jeg lurer på er at det var slutt mellom meg og kjæresten en stund og da møtte jeg en annen som jeg hadde sex med. Spm mitt er om det er mulig at ul ikke stemmer og at jeg har vært 5/6 uker lengre på vei hele tiden???? tenker på dette konstant, håper noen kan berolige meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,ultralyd termin tar desverre ikke feil.

Skrevet

Legen min ville flytte terminen min etter siste UL jeg var på. Han mente babyen var rundt en uke eldre enn hva de først trodde og ville ikke la meg gå mer enn en uke på overtid.

Det er vel sånn at det er lettere å finne en mer nøyaktig alder på fosteret jo større det blir. Men uansett tar de ikke mye feil.

• 2 uker senere...
Skrevet

Må bare si meg helt uenig i de som svarer her. På ordinær ultralyd tar legene en bommargin på 14 dager pluss/minus. Så bomme kan de. Men da er det vel mest snakk om dager eller en uke, ikke 5-6 uker...

Skrevet

Man har jo en ca margin på 2 uker pluss/minus... Men at du er 5-6 uker lengre på vei tror jeg er lite sannsynlig. Hvertfall når du var på ul i uke 7, da tror jeg legen hadde sett med engang at du hadde f.eks vært i uke 12-13 da fosteret forandrer seg en god del på disse ukene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...