Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Har en sønn der vi strever veldig med leksne, han har lese- og skrivevanker. Er det noen med samme problemet? Er det noen som har noen tips? Det største problemet er hans motivasjon, det å konsenrere seg o.l. Det er jo ikke kjekt med noe som en ikke er flink.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Her var det så store problemer, at jeg overlot det til leksehjelp. Ellers hadde ikke noe blitt gjort. vi fikk leksehjelp gjennom barnevernet:)
theob Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Kjenner til problemet fra egen barndom. Hva med å få han interisert i lydbøker (som en inngang)? Dere har tilgang til alle utgitte lydbøker via Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek. http://www.nlb.no
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Har en gutt på 10 år som sliter med leksene. Vi må sitte sammen med han hele tiden mens han gjør lekser. Minst mulige ytre forstyrrelser som tv, prat og andre ting. Vi må være tilstedet å hjelpe han med å holde fokus hele tiden. Gir ros og små belønninger, og prøver å motivere han på andre måter. Han har en stor drøm om å bli pilot, så vi forteller han at hvis han ønsker det så må han være flink med lekser. Ingen piloter som ikke gjør leksene sine:) Høres nok lett ut, men det er en stor jobb hver dag:)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Huffffff.....Er mareritt med lekser.Gruer meg hver dag.Sønnen min er smart,skåret høyt på iQ,lur men strever med lekser og konsentrasjon.Han var smart,men adhd ødelegger det på en måte.Merker når medisinene virker,så går det bedre med lekser.Han går på ritalintablettene.Er sant med at det må være roligt der dem skal konsentrere seg.Ikke bli sint og stresset.Da kan du glemme leksa...Kjenner meg selv igjen.Men leksa går bedre når medisinen virker godt:) Når medisinene er på vei ut,så er det håpløst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå