Gå til innhold

Kan baby på 9mnd spise fiskekaker og potetstappe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer....har det i kjøleskape og lurer på om jeg kan gi det til datteren min på 9mnd?

Skrevet

Hvis det er potetstappe laget av pose, bør du ikke gi det til henne......Fiskekaker vet jeg ikke. Er det mye salt i de?

Skrevet

Ok da gir jeg ikke potetstappe.......hvet ikke hvor mye salt det er i de jeg, har ikke den orginal embalasjen til de lenger

Skrevet

Hvorfor ikke mos i pose? HS sa til meg det var heelt greit da mi var 7 mnd.

Skrevet

Fordi det er mye salt i pose-produkter. Fiskekaker er det også mye salt i, men en gang i blant tror jeg ikke har så mye å si. Men det beste er selvfølgelig å lage potetmos uten salt, og koke ren fisk uten salt. De dagene man har tid til det :-)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å gi gutten min på 8,5 mnd potetmos fra pose. Jeg lar bare være å salte vannet, og salter min egen porsjon på fatet mitt.

Skrevet

Men det er ikke snakk om det saltet du tilsetter, men det som allerede finnes i posen. Det er jo også derfor det er lurt å ligge unna slik posemat hvis man slanker seg, for det er så mye salt i produktene.

Antar du har hørt om det paret i England som pga dårlig råd ga babyen sin potetmos fra pose i stedet for babymat, og ungen døde? Dette er selvsagt et ekstremt tilfelle, men det har altså skjedd.

Skrevet

Jeg leste en gang i en kostholdsbok at potetmos fra pose er noe av det mest usunne som finnes. Det er alt mulig rare tilsettningstoffer i og mye salt og lite potet.

Skrevet

Herregud... For noen hysteriske moralister. Ring HS du, HI.. Jeg fikk også beskjed om at dette er helt greit når ungen er så stor. Salt får de i seg uansett. Dessuten er ikke disse posene fra Maggi så aller vers,hovedingridensen er faktisk potet. (Sjokkert eller?) Og svært få andre tilsetninger.

Skrevet

jeg fikk beskjed om å ikke introdusere fisk før ungen har blitt 1 år. helst ikke ting som inneholdt kumelk og yoghurt å.

Skrevet

Moralister?? Er det ikke bare rett og slett snakk om å ville det beste for små babyer?? Skal love deg at HS ikke alltid vet hva de snakker om!!

Skrevet

Stoler mye heller på HS enn damene her inne iallfall. Meningene deres veier muligens ikke like tungt som ei som er helsesøster. Latterlig!!

Skrevet

men får jo kjøpt fiskeboller i kvitsaus til 8 mnd glassene..koffer kan man da ikke lage selv å gi til barnet??fisk altså??

Skrevet

Sa jeg virkelig det du skriver her? Hm...? Men synes rett og slett du er litt stor i kjeften, faktisk! Må kunne gå an å ha en hyggelig tone og ikke kalle folk både det ene og det andre. Men potetstappe på pose fra 7 mnd. alder? Ikke tale om!!!

Skrevet

sjønner ikke jeg heller:/ men jeg fikk klar beskjed om å vente..

Skrevet

Det med fisk er bare tull. HS eller ei. I boka fra SHDir anbefales fisk fra 6mnd alderen.

Skrevet

er ikke salt i potetstappepulveret, det skal du tilsette i vannet når du koker det... tror ikke det gjør noe at babyen får det en gang i blant, bare det ikke blir så ofte...

Skrevet

Ang fisk eller ikke!

Overlegen på barenavd anbefalte meg å gi fisk til barnet mitt på 7 mnd så sant det ikke var mye allergi i familien.

Så da må det bli opp til enhver om det er lurt med fisk før det fyller ett år. Hos oss er det mye pollen og dyreallergikere så han anbeflte meg å vente litt med fisk. Dumt synes jeg da, så hun har fått smake, men får ikke fisk hver uke.

Jeg tror barna helt fint tåler potetmos på pose en sjelden gang. Er mye salt i den og det er jo ikke bra. Men sånn for en gangs skyld kan da ikke det skade? Hmmm, her må man bruke litt sunn fornuft damer.

Og den ungen som døde i England..... Stakkars. Han fikk sikkert bare potetstappe fra pose og ikke noen annet. Da kan jeg fortelle dere at mest sannsynlig ville en voksen person dødd også da. Av underernæring,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...