Gå til innhold

Har du noen gang skammet deg over navnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

ditt eller navnet til barnet ditt, mannen din eller foreldrene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI aldri. Jeg elsker mitt navn, mitt barns navn og jeg kommer også denne gangen til og gi vår kommende jente et sånt navn:D

Skrevet

Det blir kanskje ikke det samme, men når jeg passer tantebarnet mitt, så prøver jeg å unngå å rope for mye på henne.

For folk tror kanskje jeg er mamman, og da er det flaut å ha valgt det navnetsyns jeg.

Ja, jeg er rar!

Skrevet

Nei jeg har aldri vært flau over navnet mitt. Jeg synes faktisk det er kjempefint og er veldig stolt av det! :-) Jeg har dobbeltnavn, og skulle gjerne brukt begge navnene til vanlig, men det er to navn med tre-stavelser, så det blir nok litt langt i det daglige. Jeg testet her inne for en stund siden for å se hva folk syntes om mitt navn, men de fleste syns det var for kristent! Det syns jeg var rart, for jeg har selv aldri tenkt over at det var kristent. Desuten er jeg oppkalt, og det gjør også sitt til at jeg er litt ekstra glad i mitt navn :-)

Skrevet

Ja, absolutt. Jeg heter Synne og er født i 83. I barne og ungdomsårene hadde jeg aldri hørt om noen som het det samme, jeg synes navnet mitt var grusomt, teit og rart. Nå er jeg imidlertid stolt og glad over å ha et litt sjeldent navn (for min generasjon), og ønsker å gi barna det samme. Hehe, imidlertid ølitt vanskelig i disse tider da alle skal ha superspesielle navn. Kanksje skal jeg kalle dem Linda og Jan, da blir de jammen spesielle for sin generasjon;)

Skrevet

Mannen min heter Frode. Det er ikke et forferdelig navn, men i hans jobb som skuespiller og kunstner, syns jeg av og til det er rart at han heter Frode. Alle kollegene hans heter jo nydelige, hippinavn som Eir, Ebba, Mira, Enok og Andor. Hehe. Er jeg skikkelig rar og teit?

Skrevet

Jeg heter Sara. Jeg synes det var rart og stygt da jeg var liten, nå er det helt ok, men ikke akkurat så spesielt lengre.

Skrevet

Vel, skammet seg er kanskje et sterkt uttrykk, men jeg likte aldri navnet mitt som barn/tenåring. Har et navn som var på sitt mest populære på 50-tallet, og jeg syns det er direkte teit...Pluss at det ikke matcher med etternavnet. Nå bryr jeg meg ikke så mye om det.

Min samboer har et ganske harry navn, men det passer ham i grunn ganske godt, hehe. Heller harry enn pompøs;-)

Har aldri skammet meg over navnet til sønnen vår, nei. Får masse skryt for det, og syns selvfølgelig det er nydelig.

Skrevet

Ja. Har et sært navn, og andre barn var ikke snille.

Skrevet

Niks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...