Gå til innhold

Brasiliansk voksing under graviditet?

Anbefalte innlegg

hei!!

Er på tur i Australia og besøker min kjære, er 24+3, og må si jeg er rimelig lei av å barbere uten helt å se hv ajeg driver med....

Har vokset meg tidligere, men det er en stund siden. Noen som vet om det er noe risiko forbundet med brasiliansk voksing (utført i salong vel og merke) og graviditet?

Noen erfaringer??

Fortsetter under...

som hudpleier vi jeg absolutt ikke anbegale deg dette. slimhinnene dine er spørere nå som du er gravid å faren for infeksjoner er større.

sjangesen for å utvikle sopp er også større under graviditet.

brasiliansk voksing øker sjangsene for å få dette selv når du ikke er gravid så jeg vil ikke anbefale deg d..

grunnen til at faren for infeksjon øker er at man ofte får ørsmå sprekker i den tynne huden pga athårøttene rives ut av hårfolikkelen som har mindre åpning en tykkelsen på hår rota..

å nårnår trusa kommer helt inn på huden blir d som regel litt fuktig og varmt å det gir gode vekst forhold for ulumskheter.

sopp fordi miljøet blir tettere å gromuligheten gunstigere.

når man barberer blir det alltid et bittelite mellomrom mellom huden oh håret dette skaper et lite melomrom mellom trusa og huden slik at vekstforholdene blir mer ugunstige.

men det smartesete er bare å ta bikinien me høvvel å heller frisere resten med saks under graviditeten .

Det kommer helt an på mengde hår, hvordan din hud reagerer på graviditeten og hvor krafitge hårene nå er siden det er en stund siden du har vokset. Jeg blir vokset jevnlig hos en kjempeflink hudpleier. Nå som jeg er gravid er det blitt litt vondere og hun lar være å ta "helt inni". Der friserer jeg med saks/høvel.

Annonse

Jeg får dette utført 1 gang i mnd, og ved hudklinikken fikk jeg til svar da jeg spurte om hvordan dette blir når jeg begynner å komme godt på vei, at huden blir mer sart og tåler mindre når man er gravid, og det blir den jo lenger på vei du kommer. Hun ville ikke anbefale det ut mot slutten av sv.skapet...Du må jo nesten kjenne etter selv, og du kan jo stoppe prosessen dersom du synes det er for vondt...

Er vel ikke helt å anbefalle, sånn rent fagelig å gå løs med barberhøvelen heller. For det første har vi hår på tissen av en grunn. Vi skal beskytte en slimhinne. Noe som selvfølgelig er ekstraviktig når man er gravid. Men jeg innrømmer at jeg gjør det selv.... trallalla. Og med verst tenkelige middel, nemlig hårfjerningskrem.

Huff, her var det jo masse bra tips for de som er lei maset om sex fra kjæresten he he

Eg bruker barberhøvelen og har ikke fått noe soppinfeksjoner. Vet jo godt at vi er mere utsatt for å få sånt, men tror ikke eg hadde klart å "la håret gro" i 9 mnd heller...føler meg liksom ikke så veldig vakker og tilfreds med masse hår mellom beina.

Var litt "plaget" med soppinfeksjon i et av mine tidligere svangerskap, men det forsvant jo alltid fort med canesten. Heller en sopp i ny og ne enn annlagt hentesveis. :P

Dro og vokset meg i går gitt... Hun vokset ikke helt inni kan du si, og tok bikinikanten og oppå toppen. Føler meg bedre nå enn med villt hogstfelt i trusa.haha...jaja, får klore meg mast i canestenen hvis sopp skulle oppstå..:)

Hei,

Var det vondt? Hvor lang tid tok det?

Jeg har også veldig lyst, men har ikke helt kommet over barrieren med å ligge å skreve sånn for en hudpleier enda. He he...jobber med saken... Må jo bare være helt genialt nå i svangerskapet da å slippe å barbere i blinde hele tiden...

Annonse

Jeg er også veldig nysgjerrig ang dette! Har aldri prøvd voksing før; synes det er pinlig nok hos en gynekolog.

Men hvilke områder vokser de? Hårveksten min går bittelitt på innsiden av de ytre leppene også; de driver vel ikke og vrir og vrenger for å ta alt?

Det er vel hovedsaklig oppå skambenet (grusomt ord) og evt i skillet mot lårene?

jeg gjør det nå jeg, og har ingen plager fra det, hverken sopp eller andre "uhumsketer" ;)

syns det er deilig å slippe barberhøvelen. resultatet varer jo mye lenger og, trenger bare å gjøre det hver 4-6 uke. etterhvert så blir det bare mindre og mindre ettervekst:) hurra

så jeg syns faktisk det blir mindre irritasjon der nede når jeg slipper høvelen og skum.

Og hudpleieren der jeg gjør det sier at det ikke er noe problem. så sikkert litt uenighet i dette temaet som alle andre teamer.

Det er litt vondt første gangen, men får du det gjort av noen som er flink så går det kjempe bra. det er verdt det:) tar ca 15 minutter. easy peasy

De vrir og vrenger så mye eller lite du ber om :-) Hvis du ikke synes det er komfortabelt å gå helt "innpå", lar de bare være. Jeg vokser normalt alt minus en stripe oppå, jeg tok alt en gang, og det syntes jeg så nokså suspekt ut :-D

Det er faktisk ikke pinlig, eller første gangen var det det, men jentene som gjør det har rutine, og bryr seg ikke. En gang jeg var der hadde hun vokset 25 stk før meg den dagen, i alle aldre og fasonger. De har nok sett det meste!

Det er for øvrig mindre vondt for hver gang man gjør det sånn i utgangspunktet, men utover i graviditeten er det faktisk sårere. Jeg skal i kveld, og er veldig spent på om jeg orker å ta helt inntil (der det er vondest). Håper dette var ok svar!

Oioi-da kan dette være noe for meg altså!

Magen begynner å ødelegge utsikten min, og jeg som har barbert meg jevnlig siden jeg så det første hårstrået for 11 år siden, kommer til å få fnatt!!!

Samboeren min ser heller ikke fram til de neste månedene hvis barberinga går skeis, og vi er IKKE et sånt par som barberer hverandre.

Vil dessuten også være relativt glatt under fødselen, med tanke på hår i stingene, blodgørr i hårene osv.

Men hva koster en sånn behandling da?

Afroditeklinikken i Kr. Augusts gate (cheesy navn, jeg vet ;-) ) ved Tullinløkka. Byttet fra Time Out på Majorstuen fordi det var så mye tull, er kjempefornøyd! De har åpent til 20 på kvelden.

Australierne har skjønt det :-)

de hadde jo kjempebra priser jo:) da skal jeg dit i morgen og få gjort både ditt og datt;)

tusen takk. håper dette blir bra, trenger ett nytt sted. der jeg har vært ble det plutselig både dårlig og dyrt.

www.afroditeklinikken.no hvis noen vil sjekke ut tilbudene.

jeg har vokset meg litt her og der!! Når jeg bodde i oslo benyttet jeg afroditeklinikken og et sted i Holtegata på majorstuen je gikke husker hva het..

Husker første gangen jeg skulle gjøre det! Var rimelig spent, men gikk veldig greit, der jeg var la de ihvertfall håndkle over der de ikke vokset akkurat da, smurte på voks, la på tøystykket, ba meg holde anvist sted for å strekke huden, og røsket av.

Før seansen begynte fikk jeg et par minutter til å kle av meg, freshe meg opp med våtserviett osv. Du kan også velge hvor og hvor mye du vil ta:)

Pleier å ta alt utenom en stripe øverst, men damen her nede syns ikke jeg skulle få sopp, hehe, så hun friserte det andre pent og pyntelig.

Veldig proft, de som utfører disse behandlingene har sett dette en million ganger ca, og snakker i vei om vær og vind:)

Her nede betalte jeg 35 dollar, så ca 175 norske kr for det, rimeligere enn hjemme:) skikkelig digg å slippe å kave rundt med kniv og ikke se noen ting synes jeg, og deilig å være glatt såpass lenge. Hårveksten blir ikke så "skjeggete" heller.

Men smaken er som baken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...