Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Neeei. Har fått bekkenløsning, og det er helt j.. Er så lei meg. Har vondt hele tiden, får ikke sove noe bra da det gjør sinnsykt vondt hver gang jeg skal snu meg, og våkner selvfølgelig av det. Vondt å gå, vondt å ligge på sofaen. Ble sykemeldt i dag, er i 24 uke bare, og alle sier det er liten sjangs for at jeg kan jobbe igjen før etter fødselspermisjon. Liker jobben min, blir så deppa. Skal på fysio neste uke, og prøve bassengtrening hvis de har. Noen som har andre tips? Prøver å finne bekkenbelte, uten hell enda. Noen som vet hvor man kan kjøpe det i oslo, akershus område? Noen i samme situasjon som meg? Trenger litt backup, føler meg helt dritt om dagen. Formen ellers er jo helt flott, greier bare ingeting selv lengre. Alt som involverer bevegelse = smerte. Blir det bedre, hvis jeg nå setter ned tempoet til null en tid?? Er det håp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137382562-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff føler med deg jeg fødte for over 1 år siden og går på krykker enda, satt i rullestol 4mnd før fødsel og 3 mnd etter.

har prøvd det meste, men ingen ting har fungert, men sett ned tempo med en gang og hold deg unna husarbeid løfting osv

ligg på et hardere underlag hvis du har myk seng det hjalp litt for min søvn. ellers krysser jeg bare fingrene for deg på at det går over fort for din del jeg fikk bekkenbelte av rikshospitalet når jeg lå der kanskje de har på apoteket der ellers har de i asker på bandasjesenteret hvis det hjelper.

Hei

Eg fekk bekkenløysning i veke 14 og veit godt korleis du har det (veke 21 no)! Eg vart veldig deprimert dei to første vekene, men plutseleg kom humøret tilbake. Eg kjøpte bekkenbelte på apotek og synes det fungerar godt. 750 kr men er av skikkeleg kvalitet. Har gått til kiropraktor ein gong i veka for utstrekking og fysioterapaut for bassengtrening. Behandling hos fysioterapaut er gratis:) Måtte desverre begynna med krykker for to veker sidan. Har gått sjukemeldt heile tida og savnar å vera på jobb, og ikkje minst å ha folk rundt meg. Har satt ned tempo og må ta mange pausar i løpet av dagen. Har fått ein del tips: ligge med pute mellom beina (frå kne og ned til anklar) slik at bekkenet ligg stabilt. Holda kne samla når ein skal røyse seg og gå i trapper++. Gå med korte steg og ikkje løft tungt! Aldri sitta med kne i kryss. Utstyr som kan vera bra å ha til babyen er badestol og seng med justerbar bunn slik at ein slepp å bøyge seg. Har og vurdert vekt på både bilstol og vogn.

Lykke til og tenk på at du er over halvegs no:)

Takk for svar. Vet jo at det er andre som også sliter med dette, men var likevel så hyggelig å høre fra dere. Mange gode tips, skal gjøre mitt beste. Skjønner at jeg må ta dette alvorlig nå, høres skummelt ut med rullestol, krykker etc. Dere er sterke som holder ut. Det som er positivt, er at første dag hjemme gikk ganske bra. Mindre smerter, for kan bare legge meg ned før det blir riktig ille. Så selv om å komme tilbake til jobb er lite sannsynlig, blir det kanskje mindre daglige smerter enn det hittil har vært og jeg har fryktet skulle være fram til fødselen. Er til vanlig veldig positiv og dette var en knekk for meg, men er jo en del fint med å være hjemme og. Kan for eksempel lese alle mammabøkene jeg har liggende.. :) Stor klem til dere begge!

jeg har og bekkenløsning, fikk tips av fysio om å kjøpe bekkenbelte for å stabilisere. han ville gjerne selge meg et som kosta massssssssse penger(hadde vært greit om jeg visste at det funka 100%, men det har man ingen garanti for).

så jeg gikk på finn.no og fant en del som solgte det brukt for så og si ingenting. jeg valgte å kjøpe et brukt og er fornøyd med det. hjelper meg noe på jobb i hvertfall!!

bare et tips dersom man ikke vil bruke masse penger på noe man ikke vet om funker!!

Annonse

Var til fysio i dag og hun undersøkte meg nøye og fortalte jeg hadde en rotasjonsfeil i bekkenet. Har lagt merke til at ene hoftekammen er mye høyere enn den andre når jeg til tider har vært tynn (altså ikke nå.. ;) ) Hun sa det kunne bety vanskligere fødsel også, i tillegg til mulig grunn for bekkenløsningen. Ville prøve å manipulere bekkenet på plass ved neste time. Høres jo veldig skummelt ut synes jeg. Og er det ikke kiropraktorer som gjør sånn? Noen som har erfaringer rundt dette??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...