♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Heisann,jeg vurderer å dra til Stork klinikk... Men lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med en ca.pris? Hvis alt klaffer på første forsøk. Har lenge hatt lyst på et barn,og føler at dette er den rette måten å gjøre dette på,istedefor å måtte ha en BF å krangle med. Setter pris på alle svar jeg kan få
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Det finnes rimeligere insem. klinikker enn Stork, feks Nordica som drives av leger. Likevel, det virker som du såvidt er igang med prosessen. Da finnes det godt med info på nettsidene til både Stork og Nordica (www.nordica.org) - en del kan du godt lese deg til på egenhånd eller ringe klinikken direkte, selv om det er mange svar og få her inne i tillegg. Egen kunnskap kan være en fordel i prosessen. Om du ikke allerede har tatt de obligatoriske blodprøvene som klinikkene krever (se nettsidene) - kan du begynne med å bestille time hos din lege.
StorkeMammaen Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Hei. En inseminasjon, en flyreise, tog/buss/metro billett, hormonmedisiner, legetimer, gynekologtimer, EL-tester, graviditetstester + at jeg holdt av 5 doser på Storkklinikken som jeg måtte avbestille og da kun fikk igjen noen prosent (husker ikke hvor mange % det var). Etter ganske nøye regnskap så har jeg brukt: 19.275,- Mat og drikke på turen er ikke tatt med. Ps. Kan jo nevne at det har blitt litt ekstra siden jeg har PCO, og da må ha oppfølging av gynekologen. Psps, jeg er ikke gravid enda. Ja det er blitt en god del dyrere enn forventet, så dyrt at jeg har mått tatt en pause i et par mnd nå for å spare opp litt penger igjen. Psykisk sliten ja!!
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2008 takk for fine svar:) Er ikke kommet i gang med prosedyren ennå...driver å sjekker ut alternativer først... Snakket med en jente som har vært på stork,og uten flybillett betalte hun bare nesten 5000kr?! og hun er gravid nå... Er mye lettere å høre med andre som har gått gjennom dette,som vet hvilke prøver,undersøkelser og papirarbeid som må til før inseminasjon. Synes dette høres ut som en god løsning for meg,men skal sjekke litt rundt først:) tenker og på om det er en bra løsning når det gjelder barnet og ikke ha noe som helst far til barnet...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Jeg brukte nesten ett år på å bestemme meg. Men kun 2-3 mnd for å gjøre istand det som måtte til. Jeg brukte ikke stork klinikken, men var innom noe som heter diers klinikk i Århus. Jeg søkte på nettet, og da kom www.diers.dk opp. Hva som er best, veit jeg ikke - sjekket faktisk ikke det. Men leste inne på siden hva jeg trengte å gjøre, vilke tester jeg måtte ta. Mesteparten ble ordnet hos gynekologen min. Hadde deretter en samtale pr tlf. Sjekket så eggløsning - tester kjøpte jeg på apoteket. Fikk dette ikke til å gå opp i opp første mnd jeg ønsket å gjøre dette pga at eggløsningen havnet i en helg,men det funket andre mnd. Da var jeg heldig og det falt på en fredag. Bestilte billett på nettet, og reiste nedover samme dag. Flybilletten endte faktisk opp å bli dyrere enn selve inseminasjonen, da selve prosedyren kostet 5700 dkr, og flybilletten kostet meg 6400 nkr. Jeg har nok alikevel brukt nesten 20000 med alt fra togbiletter til eggløsning- og graviditetstester. Nå har nok jeg vært ganske heldig. Jeg ble gravid på første forsøk, og ha ikke brukt noen form for tilleggsprodukter for å bli gravid. Alt har egentlig gått veldig naturlig for seg, bortsett fra at det har vært en inseminasjon og ikke en mann i med i bildet.... :-) Jeg håper dette også hjelper deg litt på veien. Jeg er idag 8 mnd på vei, og venter ei lita jente. Blir veldig spennende, og er veldig glad for at jeg valgte å gjøre det på denne måten. Er stolt av det, og får gode tilbakemeldiger om valget jeg har tatt. Men at det alikevel er noe en må tenke seg godt om før en tar det valget, er jeg ikke i tvil om! Lykke til
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2008 Tusen takk for gode råd og opplysninger. Jeg vil veldig gjerne bli alenemor og har bestemt meg for det... Får sjekke opp ting nå og begynne å spare:) Vil bare få gratulere til alle som er gravid,og håper det står bra til med dere...skal nok bli medlem av klubben etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Hei! Som kjempetilfreds "Stork-kunde", vil jeg presisere at deres pris på inseminasjon med anonym donorsæd er i underkant av 4000 d.kr. Iallefall var det prisen både da jeg laget nr 1 for etpar år siden, og nå på nyåret, da jeg ble gravid med nr 2 - på første forsøk:) Som nevnt i andre innlegg har Stork-klinikken gode nettsider som kan være informative: http://www.storkklinik.dk/index.php Ellers er det klart at å lage baby på denne måten vil koste langt mer enn nevnte sum, både i kroner (ofte pga dyre flybilletter som må kjøpes like før avreise),- og gjerne også emosjonelt. Det kan være "en bøyg" å ordne det praktiske - og ikke minst kan du vente deg noen laaange, nervepirrende 14 dager mellom inseminasjon og graviditetstesting. Jeg mener slett ikke å skremme deg, men bare minne om at det kan bli noen små nedturer og runder med tvil under denne prosessen - OG: det er selvfølgelig absolutt, absolutt verdt "slitet" når du sitter der med mirakelet i armene og strigråter av pur lykke:) Ikke minst er denne "metoden", som du antyder, veldig mye lurere enn å lage barn sammen med en mann som du ikke kjenner "godt nok", og som selvsagt vil få sine rettigheter og plikter overfor barnet.
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 betyr mye for meg å få så mange nyttige svar fra dere alle... Tror jeg kommer til å satse på stork hvis jeg skal velge,har vært på nettsiden til de andre klinikkene,og føler at jeg er mest fornøyd me informasjonen med stork. Får vel sette i gang med sparing å seriøs tenking ang. dette:) Takk for veldig gode svar,ønsker gjerne flere innlegg om erfaringer og gode råd om dette:)
"charlie" Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 mitt første barn "kostet" 30 000 kr. da hadde jeg to turer til stork. det var med alt av legetimer, tester, stork ,fly osv. det er veldig veldig dyrt å ha barn. det ser så flott ut med barnetrygd etc, og man tenker at dette var da bra. men sånn er det ikke. har man barn er det drøssevis av ting som må skaffes enten man har "råd" eller ikke. som voksen kan du droppe å kjøpe nyeklæ,r spise makrell-i-tomat en uke osv hvis det kniper. det kan man ikke med barn. er cherox'ene og dressen for små, må de ha nye klær. og de må ha grønnsaker og melk og bleier. derfor er det en veldig god ting at det er så dyrt å få dem, så får man prøvd seg litt. for det er ikke en engangskostnad. for min egen del sitter jeg godt i det, og nettopp derfor stresser jeg ofte hvor viktig det er å ha det praktiske på plass før man får barn. utdanning, jobb med lønn man kan leve av, et bra sted å bo hvor ingen kan kaste deg ut uten videre. disse tingen blir ikke lettere å skaffe seg når man er mamma - heller vanskeligere. derfor er det lurt å "bygge redet" mens man tenker. lykke til!
callmebecka Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Hei. Vi har vel brukt i underkant av kr. 10.000 på hvert forsøk, alt iberegnet. (Har valgt å ta ultralyd hos gynekolog for å sjekke egget hver gang, 1200 kr, inseminasjon hos stork ca. 4000 kr, fly tur/retur (1 person) ca. 2000 kr Div utgifter i Danmark (mat, buss etc) ca.500 kr, medisiner (Crinone for å sikre at egget holder seg festet etter at det har festet seg) ca.1200 kr.) Man kan ta bussen og lage matpakke og klare hele opplegget på ca. 5000,- Kommer ann på hvem du er, hvor stressa du blir av prøvinga, hvor lett det er å ta seg fri fra jobben etc. Vi har en datter på snart 2 år, og en gutt i magen, og har tilsammen på de to brukt like i overkant av 300.000 kr. Dette fordelt over 6 år og iberegnet 2 1/2 prøverør forsøk. Verdt hver krone! Men man må ha muligheten økonomisk, og ja, det koster mye etter at de har kommet til verden også! Lykke til med tenjing og planlegging! P.S Storken er dyrere enn andre, jeg spurte hvorfor en gang, og de begrunnet det med at ved en inseminasjon hos de så kjøper du ikke bare en dose sæd (et strå) slik man gjør hos andre klinikker. De garanterer at det du insemineres med er av en viss kvalitet, og til dette trenger man noen ganger både to og tre doser. Stork velger å kjøre en veldig sosialdemokratisk linje på dette, og lar alt gå for det samme. Vet at jeg noen ganger har brukt 2 doser. I tillegg er det jo det at du får være der en time, det er veldig deilig å ligge i ro og ta inn over seg hva som er i ferd med å skje. Ønsker du åpen donor må du velge et jordmor drevet sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå