Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Er nå helt utslitt av å kjempe med mini på 4 mndr. som aldri vil ha mat. Har holdt på i 1,5 mnd nå. Vil ikke spise, vrir seg unna og hyler. Har prøvd å amme på mørkt stille rom, forran Tv`n, gående you name it... En og annen gang kan jeg lykkes til å få han til å ta, men drikker da ca 50 ml(veier han). Veldig ofte suger han til melken kommer og så slipper han. Er han veldig trøtt går det litt bedre, men bare litt. Vil gjerne bruke meg som smukk. Har nå hatt flere runder med spreng og har betydelig mindre melk. Problemet videre er at han ikke vil ha flaske heller. Har prøvd ulike flaskesmukker. Så løsningen på å få i han mat er å vente til han har sovnet, ut med smukken, inn med flaska og så drikker han i søvne. Drikker som oftest 80-120 ml. Dette er jo lite da han er en stor gutt på 8 kg. Men han legger på seg så han nyttiggjør seg nok godt den maten han får. får totalt i han ca 5-600 ml i døgnet. Har begynt å prøve med grøt uten at det har vært suksess. Begynner å bli rimelig desperat etter hvert... Låst til hjemmet i tilfelle han skulle sovne... Noen med synspunkter eller gode råd?
Gjest Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Det høres i hvert fall ut som han legger fint på seg siden han er 4mnd og veier 8kg. Har selv gutt på 8,3 kilo som er 5mnd - og han er også veldig ukonsentrert ved spising om dagen, litt som du beskriver. Men han får tydeligvis i seg mer enn jeg tror siden vektoppgangen er bra. Her er noen forslag: -prøv med fruktmos i grøten, det hjalp oss .prøv grønnsaksmos i stedenfor grøt, jeg har prøvd den fra Nestle for 4mnd med potet/gulrot med mer suksess enn grøt -tilvenning til mat tar tid, før de skjønner svelgingen, så gi ikke opp :-) -gi melk med kopp eller sprøyte istedenfor flaske -nesespray for å øke utdrivningen slik at melken din kommer fortere (må få resept hos legen din) Virker han ellers tilfreds?
Kitty75 Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Hei! Tror ikke jeg tør å prøve meg med råd, men hadde lange perioder med puppenekt med min første, så forstår deg veldig godt. Hos oss gikk det over og ble bedre (før det ble verre igjen, og så ga seg ved 7 mnd). Det er forferdelig slitsomt. Høres ut som om du har prøvd det meste, men du kan jo søke i forumet her på puppenekt, så får du flere tips du kan prøve. Føler med deg!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Har forsøkt med fruktmos. Ser ikke ut til å like det så langt i hvert fall. Nesesprayen har jeg, men det er ikke utdrivingen som er problemet. Han kan noen ganger ligge å sutte på brystet, for så å bli rasende når det kommer melk. Han er stort sett tilfreds. I allefall så lenge han får oppmerksomhet. Smiler og ler mye. Veldig urolig om natten. Gråter ikke, men ligger å vrir og vender på seg og holder mor våken. I dag har vært skikkelig ille. Kun fått i han 400ml. Syns jo heller ikke det er bra å forstyrre han hver gang han sover. Ender vel da opp med en som ikke vil sove også i frykt for at flasken kommer. Huff skikkelig frustrert her nå... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå