Gå til innhold

Hvilke sinksalve og brystvortesalve er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen merker som er å anbefale fremfor andre?

Fortsetter under...

Skrevet

Har aldri hatt behov for sinksalve, men har brukt Apotekenes barnesalve. Den er det litt sink i. Mine barn har aldri hatt store problemer med sår stump, men har det skjedd, har jeg bruk denne og erfart at problemet løses ganske raskt.

Har prøvd to brystvortesalver Avent og en gul tube som jeg ikke husker navnet på. Begge er med lanolin. Den gule tuben har en ganske tykk, seig salve som er litt vanskelig å smøre på. Avent sin er ikke så tykk - det var best da den fantes i pumpe så man slapp å grise sånn - den finnes i tube også. Begge salvene funker fint, og de er i tillegg verdens beste leppepomade!

Skrevet

Silulen sinksalve anbefales på det sterkeste! Det finnes mange salver det går an å fikse litt såre stumper med, men en gang vi var uheldige og fikk en skikkelig sår stump, og ingen hverken kremer eller kjerringråd virket, da var det bare denne salven som klarte å overvinne den stakkars såre stumpen! Og det gikk ganske rask også :o)

Brystvortesalve: der har jeg prøvd endel forskjellige siden jeg slet med sprukne og såre brystvorter i begynnelsen, men Unguentum, den man får på sykehuset i et lite målebeger, den synes jeg virket best.

Skrevet

Takk for svar, da vet jeg hvertfall hva det er å velge mellom:)

Skrevet

Weleda på helsekost. Veldig bra merke til både liten og stor. :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale Inotyol fra apoteket for å smøre på en sår stump. Hvis jeg smører på det røde om kvelden så er det borte på morgenen:) Helt suveren salve.

På brystvortene er det beste å klemme ut morsmelk og smøre utover for så å la det lufttørke. Morsmelken er antibakteriell. Viktig å lufttørke etter amming og bruke ull innlegg innerst mot huden og evt papir innlegg utenpå. Ulla er best innerst;)

Annonse

Skrevet

Har prøvd mange forskjellige sinksalver og Inotyol er den som har funket desidert best. Tom på skikkelige sår (ikke bare rødt) er den kjempeeffektiv.

Av brystvortesalve synes jeg lanacare er best. Den er tykkere, og beskytter bedre etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...