* vannmamma * Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Kom på en artig ting: I forrige svangerskap hadde jeg mine egne fleksibilitetstester. :-) Jeg fødte på termin og lakkerte tåneglene uka før! Har vel ingen illusjoner om å få til det denne gangen, men jeg skal jommen begynne å lakke neglene igjen for å se hvor lenge jeg klarer det... Tjihii:-) :-) Har kun 3-4 dager igjen på jobb og synes det er kjempedeilig. Skal bli godt å la kroppen bestemme døgnrytmen og ikke klokka. Er 19+5 i dag og har trappet gradvis ned siden påske. Det skal stadig mindre til før jeg får vondt i rygg og bekken når jeg går og skal sette/reise meg. Har ingen prbl på natta. Hadde behandling i forrige uke som en kombinasjon av "akuttbehandling" og forebyggende for å takle de forestående endringene i bekkenet. Apropos fleksibilitet: Nådde faktisk bakken med fingrene i forrige uke. Skal bli morro å se om jeg på et tidspunkt blir fornøyd med å kunne klø meg på låra...
Fanny08 Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Kjenner meg igjen...er 26 uker nå, ble sykemeldt i uke 20. Det var nyyydelig! Som du sier- nå kan endelig kroppen få bestemme! Det er det den higer etter å få lov til, nemlig! Lykke til og kos deg!
to_i_magen Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg er 17 uker på vei. Har følt meg ganske sliten og tung allerede. Lurte på og be om sykemelding snart, men følte det var sytete og litt for tidlig. Men jeg ser at det er flere som slutter rundt uke 20.Det hjalp veldig. Legen min er litt sånn at: det går fint, prøv en mnd til,..osv.(han er mann) Litt bedre og snakke med jordmor. Hun sa det kom til å bli tøft. Har vel litt mer erfaring med sånn enn en lege kanskje?.Jeg er frisør, og vil ikke risikere noe tidlig fødsel fordi en skal holde ut lengst mulig i arblivet. Kan jordmor skrive ut sykemld el må legen gjøre det.?
moden mamma Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Kun leger som får gjøre det... hos meg har både fastlege og legen på sykehuset gjort det.. Når det gjelder sykemelding - jeg har hatt delvis sykemelding siden uke 8 pga kvalme.. startet med 20% og økte suksessivt med behovet for mer hvile. Tror jeg var 50% fra ca uke 17 - jobbet da frem til ca uke 24 da jeg ble fulltidssykemeldt pga kynnere. Kanskje du må være veldig klar og tydelig over behov for mer hvile til fastlegen din.. Du vet hvordan mannfolk kan være.. de "hører" ikke mellom linjene... All ståing du har som frisør må være tung i din situasjon.. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå