Mustimus Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 Hva er det som gjør at mange skal til tidlig UL - hvilke grunner oppgir dere til lege for å "få" dette? Bare lurer..
scoobydo Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 jeg har vært til tidlig UL privat... om man skal få henvisning gjennom lege er det som oftest pga blødning/el smerter.
Nina_J Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Tidligere SA.., så jeg får tettere oppfølging denne gangen.
Gjest Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Vi tok tidlig ultralyd i uke 7, og hovedgrunnen var at jeg hadde hatt en liten blødning!Men dro også for å få bekrefta at det ikke var svangerskap utenfor livmor, for å se om det var en eller to hjerter som banket , og for å bekrefte mer hvor langt jeg var på vei. Det var helt fantastisk å se! Vi skal igjen i uke 13 =)
husmus &2 Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Hei! Jeg var hos legen i dag og fikk tidlig henvisning til tidlig ultralyd fordi jeg skal være ute av landet i over 2 måneder, samtidig som hun fant 2 polypper som hun gjerne ville en gynekolog skulle se på. uuaaaah!!!
Mustimus Skrevet 7. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2008 Så vidt jeg vet er polypper svært vanlig, men kan også gi litt blødninger slik at de noen ganger kan være ok å få fjernet. Gynekologer har bedre utstyr til sånt enn allmennpraktikere..
husmus &2 Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Mustimus, takk!! Det hjalp litt på nevrosene! Jeg har hørt om polypper i nese osv, men det virker så mye mer ufarlig der enn i skjeden!
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Du kan jo betale for privat ultralyd, da trenger du ingen "grunn".
*Ine* m/ novembergull i magen Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Ok.. så når man er 1. gangs gravid, og ikke har verken smerter eller blødninger, så er det ingen grunn til å ta tidlig UL..? Når er det vanlig at man får UL da? Legen min sa han skulle bestille ultralyd ved 1. sv.sk.kontrollen, men fikk ikke vite når det blir...
snart 5-barns mor Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Den ene vanlige ultralyden du får er i uke 17-20. Jeg var på en tidlig UL i går (uke 8+3), men gikk privat, og da kostet det kr. 600,- Jeg har tvillinger fra før, og ville bare telle antall så fort som mulig. Heldigvis bare 1 denne gangen!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Hatt tidlig ul pga ex.u. Har man hatt ex.u en gang er man disponert for å få det flere ganger og skal derfor sjekkes i hver fremtidlige graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå