Gå til innhold

Hvordan ble dere gravide?

Mamma mjaua

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

på førstemann var jeg 19 og ble 20 på sommeren og babyen kom i desmber. det var ikke planlagt men ikke uønsket heller.

hadde bestemt oss for at skjer det så skjer det.

med nr 2 om er i magen nå så var det ikke planlagt men gikk ikke på pillen den perioden pga jeg ikke tålte den så da ble vi litt overasket selv om jeg følte det på meg.og nå er jeg 22 blir 2 rett etter nr 2 kommer

Jeg hadde akkuratt slutta på p-pilla pga flere tilfeller av blodpropp og brystkreft i min familie. Har "hoppa" av i svingen, men et par ganger har vi ikke "hoppa" av i svingen. Trodde det kom til å ta litt tid siden jeg nettopp hadde slutta med p-pilla. Var ikke planlagt heller. Men vi visste jo hva vi gjorde :) Er 20 jeg også.

Annonse

Hehe, hvordan tror du? ;-)

Med min første glemte jeg én p-pille, og siden jeg er så fruktbar at en mann knapt nok trenger å se på meg for å få meg gravid, gikk det som det gikk. Den i magen var egentlig ikke planlagt, den heller, men det var kanskje med et glimt i øyet at vi glemte kondomet ;-)

sluttet på pilla i september fordi jeg ble så dårlig og utrolig hormonell av de. skulle prøve uten pille frem til desember for å se om det hjalp (og det gjorde det), og event. finne annen type prevensjon da.. så tenkte vi at ble jeg gravid var det kjempekoselig :) men skulle det ikke skje noe innen desember hadde vi ventet ett-to år ca.

Nå er den en liten jente i magen min som er ventet i starten av august, veldig glad for det begge to og gleder oss masse. Begge er 19 år. fyller 20 samme mnd som lillemor har termin.

Annonse

Første gangen når vi brukte kondom...må ha vært et bittelite hull eller noe og det var visstnok helt utrolig flaks at jeg ble gravid da, for jeg har pcos (visste ikke det da) så det skulle veldig mye til. Det endte med MA i uke 17-18. Da bestemte vi oss for å prøve igjen og vips, der satt spiren på første forsøk, men det endte i SA uke 6 eller 7.

Har en prøvepause nå :)

• 3 uker senere...

blei gravid første gang som 16åring på p-piller... samme andre gang som 17åring(men tok da abort.... aldri meir)

tredje gang så var d planlagt og blei gravid på første eggløsning etter p pille slutt... fjerde gang huska ej aldri og sette inn p ringen men vi va vel egentlig enige om og forsøke og få en til(hadde da oppdaga at ej hadde endometriose som kan gjøre d vanskelig og bli gravid) før han følte han blei for gammel.... men hoppa litt av i svingen ei tid før me gikk inn for d for fullt... fjerde som ej e gravid me no va planlagt og satt på første eggløsning den me:D:D så ej he ingen problemer me og bli gravid selv om ej he endometiriose i alle fall:)

jeg er 17 blir 18 i september. jeg slutta p p-piller litt før jul.

jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg kan bli gravid? forhar lest det dere har skrivd og dere brukte ikke lang tid på før der ble gravide....

jeg har hatt eggløsning 2 ganger etter at jeg sluta de var vonde men har snakka med en lege som sa det var normalt når man har gått på p-piller og slutta. for jeg begynte på det da jeg var 14-15 og slutta et halvt års tid da jeg var 15-16 og så begynte jeg da jeg fikk ny type og slutta nå like før jul. jeg vil bare vite hvor lang tid det vil ta før jeg hadde blitt gravid.. vil ikke at dere skal misforstå da at jeg bare vil vite hvor lang tiddet tar og bare foor å se. hadde vært kjepe koslig å fått en liten en. jeg jobber i barnehage og er kjempe glad i barn. og jeg føler emg så klar for å få baby også... håper noen akn svare meg da:)

det varier veldig hvor lang tid det tar... for de fleste skjer det ingenting på 3 mndr, dvs at du må ha hatt tre normale menstruajoner før du kan begynne å håpe på noe.. ei venninne av meg brukte litt over 1 år før det klaffa, mens ei anna blei gravid to uker etter at hun slutta på dem..

hos oss var det vel på en måte planlagt, bare ikke at det skulle skje akkurat da ;) hehe.. gikk på p-piller, blir 20 i oktober. Babyen er venta når som helst egentlig :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...