Gå til innhold

Når får en klyx? Hvor mange cm må en være åben før de setter det og når er det for seint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det for seint å få klyx? Hvor langt var dere som har fått før, kommet da dere fik det?

Er så bekymeret for at jeg skal komme for sent inn på føden til at kunne nå og få det. Vet ikke om det er muligt engang, men vil ha klyx.

Skrevet

jeg har kjøpt mini klyx, så jeg satser på å ta det hjemem før jeg drar på sykehuset denen gangen også=) gjorde det sist.. veldig greit! så får man fred på badet ;)

du kan få klyx med en gang du kommer på føden omså.. bare å spør! er ikke noe at du må ha så og så stor åping eller noe!

Skrevet

ej fikk klyster nåzr eg kom inn på sj.huset ved 4 cm åpning.her ekje de vanlig å gi de uten du spør sjøl om det.

lurer på om eg skal kjøpe å ha klart te nestegans.synst de va litt pinli når de bære rann ut av meg og følte att alle hørte de..hehe..

Skrevet

Hehe, klyxet kan settes når som helst det, det settes jo i endetarmen og har jo ingenting med fødselsforløpet å gjøre som sådan. Er jo bare for å få tømme tarmen slik at det ikke kommer avf under fødselen, også er det veldig greit å ha tom mage de første dagene. Å drite er ikke akkurat en fornøyelse med ramponert underliv...

Skrevet

Samma her... du får det om du føler du har behov.. Jeg kan ikke ta det hjemme om riene har startet. Har født to ganger før, da jeg fikk klyx ble riene mine så sterke at jeg nesten krøyp fra do til senga (på ahus kan det være et stykke da det ikke er do på fødestua)

Hadde ikke hatt sjanse å sitte i en bil.. Så tar du det hjemme ville jeg hvertfall ta det med en gang jeg følte noe var på gang.

Vet at ikke alle reagere slik som jeg på Klyx.. men ikke verdt å ta sjansen!

Skrevet

Klart det kan være for sent å få klyx. Da jeg kom inn på sykehuset denne gangen hadde jeg 9 cm åpning og fikk ikke gå på do å tisse en gang for jeg da kunne begyne å presse mens jeg satt der. Var helt uaktuelt med noe klyx da.

Første fødsel ba jeg om klyx med en gang jeg kom inn og hadde da 4 cm åpning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...