Gå til innhold

Ikke denne gangen heller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så gikk det ikke nå heller, ble satt på Pergotime - hadde to flotte egg - men ingenting! Gang no 7 som gikk til h....Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal få sjekket egglederne og at det er det som er problemet. Men hvordan går jeg frem da? Noen som vet?

Skal snakke med Marianne hos Nordica i morgen for videre plan...æsj, nei, nå ble jeg litt lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leit det ikke gikk denne gangen. Ja, det er vel kanskje på tide du sjekker egglederne. Fikk de undersøkt selv (resultat ok) etter 3-4 insem. Tok ikke sjansen på skudd i blinde eller ikke vite når jeg den gang skulle fortsette med insem. Etter noen runder til med insem., fler enn du har hatt til nå - endte det med Ivf, i samråd med Nordica. Kunne gjerne gått over til Ivf noe før for min del. Men alt til sin tid og hva en kjenner er riktig for en selv.

Du kan be Gyn. om henvisning til HSG (røgnten eggledere) på sykehus (Riksen bl.a), Nordica kan også utføre undersøkelsen.

Håper du får ok resultat og finner ut av videre løp. Lykke til og stå på !

'Huldra'

Skrevet

SÅ leit at det ikke gikk denne gangen heller. Tror det er lurt at du får sjekket egglederne dine. Henvisning får du hos gyn.

Skrevet

Jeg gjorde det hos Nordica...dag 10 i mensen, må være mellom dag 8 og 12...der slipper du henvisning, og kommer til raskt, kostet 2400:-), var vel verdt det for meg, fikk påvist tette eggledere, og skal i gang med IVF ganske snart:-)

Skrevet

Huff så trist. Skuffelsen blir jo ikke akkurat mindre for hvert forsøk akkurat. Det er sikkert lurt å få sjekket egglederne. Jeg fikk henvisning av gyn og så ringte jeg rundt til de ulike sykehusene første mensdag. Jeg fikk utført HSG i Kongsberg (Riksen, Sarpsborg, Moss var fulle). Alt var ok, men nå skal jeg likevel over på IVF etter fem mislykkede forsøk.

Lykke til videre. Håper det snart lykkes for deg.

Skrevet

Takk alle for oppbacking. Kjenner jeg trenger det nå.

Snakket med Marianne hos Nordica i dag og hun ble nesten mer lei seg enn meg, og nå er det igjen ny pergo kur så får vi se. Hun ga meg et par ganger til med inseminasjoner så ville hun ha meg over på IVF men jeg vet ikke jeg.....har liksom en sperre der, hvorfor vet jeg ikke...men vi får bare håpe den sitter neste gang (8.gangen er lykkegangen skal vite :-) )

Så - pergo fra og med torsdag og gyn. neste fredag, så det blir vel tur mandag eller tirsdag uke 17 tenker jeg.

Når det gjelder tette eggledere så var det ikke nødvendig å sjekke sa Nordica siden jeg hadde vært gravid for ikke så lenge siden (ble gravid etter ONS for 6 år siden men tok abort...) sånn kan det gå, derfor trodde jeg vel at det skulle gå veeeeldig greit å bli gravid nå når jeg vil ha barn....Dengang ei. Men jeg kan jo bli det, så det er bare å stå på!

Skrevet

Bare et innspill vedrørende eggledere. Dersom en har vært gravid så vet en jo i hvert fall at den ene er åpen, men en vet ikke noe om kvaliteten på begge. Så min erfaring er at det kan være greit å sjekke uansett. Undersøkelsen fungerer som en gjennomskylling og det skal være lettere å bli gravid i fire måneder i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...