Gå til innhold

Hvordan tenker du deg at disse er:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maren

Marie

Alma

Ada

Synne

Selma

og hva synes du om navnene?

Takk for svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maren - koselig navn. Jeg tenker umiddelbart på Mormor og de åtte ungene. Det gikk ei lita og sjarmerende Maren i den forrige barnehagen til datteren min. Hun kledde navnet veldig godt. Maren er et stødig navn. Det er ikke noe tull med en Maren, tenker jeg.

Marie - et navn som kan bæres av de fleste uavhengig av personlighet. Et klassisk navn som jeg egentlig ikke er så veldig begeistret for uten at jeg helt kan si hvorfor.

Alma - et gammeldame-navn. Hvis det hadde vært en Alma i barnehagen til datteren min, hadde jeg tenkt at foreldrene ønsket et litt annerledes og originalt navn. De vil skille seg litt ut. Samtidig er det et fint navn og ikke for spesielt.

Ada - Helt greit. Ada er ei jente med bein i nesa, tenker jeg.

Synne - et av mine favorittnavn!!!! Synne er ei skikkelig jente. Hun er flink på skolen, god i idrett og er ei pen jente. Synne er et flott navn som passer både på ei jente med musefletter og en kvinne i en lederstilling.

Selma - et helt greit navn. Jeg forbinder det dessverre med ei jeg gikk på skole med som jeg ikke likte i det hele tatt, så derfor liker jeg ikke navnet. Men det er et helt brukbart navn. En kollega av meg har dessuten ei lita og søt Selma.

Jeg rangerer:

1. Synne

2. Mare

3. Alma

4. Ada

5. Marie

6. Selma

Skrevet

Disse navnene er i samme sjanger, synes jeg, og jeg tenker at de generelt er kvikke, sympatiske og flinke jenter.

Ville rangert dem sånn:

1.Synne

2.Marie

3.Selma

4.Alma

5.Ada

6.Maren

Maren blir stygg på min dialekt (Oslo), men ellers synes jeg alle navnene er vakre=))

Skrevet

Ada - flott og internasjonalt, men en tanke kort..

Marie - klassisk og fint

Alma - koselig, men litt gammeldags...

Selma - koselig, men litt mye brukt...

Synne og Maren er greie navn, men ikke noe jeg ville brukt tror jeg....

Skrevet

Jeg synes det er litt trangsynt å tenke hvordan en med dette navnet er..Derfor gir jeg bare meningen min om navnene

Maren-veldig søtt,men ogsåå stødig:)

Marie-tidløst,pent

Alma-Litt gammeldags

Ada-Litt for kallenavn...

Synne-Liker ikke...

Selma-Nydelig:)

Skrevet

Alle er hyggelige og flotte mennesker untatt Ada:(

(Jeg hadde skrevet hvordan jeg så for meg hver og en men alt ble klippet ut! søren!)

Skrevet

Maren - et ok navn. Forbinder det med min sure og lite snille stemor, desverre.

Marie - et fint og stødig navn. Ser for meg at hun er snill og veldig ordentlig, godt likt og sosial jente.

Alma - koselig navn! Ser for meg en gammel og snill dame, med tøfler og forkle, som baker gode kaker og boller! ;-) Dette er et navn som absolutt er klart for en liten renessanse!

Ada - fint navn. Har en liten Ada i barnehagen hvor jeg jobber. Hun er ei kjempesøt, spøkefull og snill lita jente, med glimt i øyet! :-)

Synne - desverre liker jeg ikke det navnet. Synes det er lite pent. Men Synne er nok ei snill og grei jente da ;-)

Selma - litt samme som Alma. Et koselig og gammelt navn, liker det godt! :-)

Skrevet

Er ening med Anonym her Alma er et skikkelig koselig navn! :-)

Skrevet

Maren - bestemt, flink, voksen

Marie - pen, rolig, omtenksom

Ada - vakker, søt, yndig, fornuftig, jordnær (ja, liker Ada best!)

Synne - lyshåret, uselvstendig, veslevoksen

Selma - oppstanasig, mørkhåret, viktigper,

liker Marie og Ada veldig godt..

synne og selma har jeg assosisasjoner til, desverre.. Maren også, men ikke negativt sett..

Skrevet

glemte Alma

ser for meg en eventyrlysten, søt og blid liten jente. god jente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...