Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #1 Skrevet 7. april 2008 HEI! Vi bor i oslo og er studenter. jeg får kun studielån og han får litt ekstra, siden han er lærling. Vi bor i oslo og betaler 9000 kr for ett soverom + stue + bad + gang + kjøkken. Har ikke råd til 2 soverom (det er jo ekstremt dyrt), og får nok ikke høyt lån, ettersom at ingen har jobb (han jobber, men er jo bare lærlingjobb). Så, hva kan vi gjøre når babyen blir for stor til å sove md oss? Vi har jo bare ett soverom. Noen med noen tips?
svansen Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 er dere heldige kan det jo hende dere finner en leilighet med to soverom, til samme pris.. evt at dere sover i stua, og babyn på soverrommet, har selv gjort det og funka bra det lykke til:)
TOEB*Har født* Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Har dere stort soverom? Jeg tror jeg hadde 'delt' soverommet i to gått på ikea eller fretex eller noe og kjøpt noe som en kan bruke som romskille, på ikea har de sånne frittstående hyller, eller kanskje du kan få tak i en skjerm så kan du la babyen få sin egen krok på soverommet:) om ikke har jeg hørt om foreldre som innreder stuen smart slik at de sover der og lar barnet få soverommet (med tanke på leker og slike ting) Kjøp noen interiørblader det er så masse lurt en kan finne på når en har liten plass, det viktigste er å masimale bruken av plassen en har disponibelt så vil du kanskje oppdage at dere ikke har så liten plass likevel;) lykke til iallefall. tror det kommer til å gå fint jeg:D
junijente fikk julijente Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Jeg vet om mange som har hatt barnet på samme soverom som seg selv også etter at barnet er "for stort". Og når blir det egentlig for stort til dette da, er det noen som har satt en tidsfrist for det? Det avhenger vel mer av at dere har plass til en barneseng på soverommet deres. Ellers går det jo an å satse på en god sovesofa på stua, eller lage en sovealkove der om det er plass til det. Evt må dere flytte til et mindre sentralt, men billigere sted... Men det er mange før dere som har klart seg på bare ett soverom, også med mer enn ett barn, så det går nok an å leve sånn en periode :-) Har dere forresten vurdert studentleilighet? Samskipnaden har vel noen sånne for familier, uten at jeg kan uttale meg om beliggenhet, størrelse og pris (men de pleier vel være noe billigere enn å leie privat). Om dere ikke allerede bor i en sånn kan det jo være verdt en telefon til samskipnaden og spørre?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Ei på barselgruppa mi bor i leilighet med ett soverom, sammen med mann og to barn. Det fungerer det :-) De har prøvd å skille rommet litt med en kommode bare, mener jeg, etter et skap... Barna der er litt over 2, og 4 år.
Nina_J Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Vi sov i samme rom som barnet vårt til han var 1 - 1,5 år. Vi bodde da i leilighet ,men flyttet inn i huset vårt da det var klart. Så det går jo helt fint å bo i samme rom en stund
babypåvegerdritalei Skrevet 7. april 2008 #7 Skrevet 7. april 2008 Da lurer jeg på når barnet blir for stort til å sove på samme rom som dere? Det er jo veldig ulikt hvor lenge man har barna inne hos seg. Noen har de på eget rom fra starte, noen venter noen mnd, andre har de på samme rom lenge. Var en tråd om akkurat dette her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/137374952. Jeg tror selv at barnet ikke har vondt av å ligge på samme rom som foreldrene så lenge alle sover godt! For det er jo ofte derfor man flytter de fort ut har jeg inntrykk av - at en el flere ikke sover ordentlig. Selv har vi jenta vår på vårt rom enda - hun er 15 mnd. VI har et soverom til, men det er i etasjen under og det vil vi ikke, så nå skal vi snart dele av vårt soverom til to rom. For oss er det ingenting som haster, selv om hun i perioder ikke har vært flink til å sove om natta. Og skulle babyen deres være av den sorten som ikke sover godt, så får dere bytte på å ligge ei natt hver på stua, så en av dere er opplagt. Det sier jeg av erfaring :-). Ellers tok jeg dette opp med helsesøster når vi fikk hus (og mer enn et soverom) - om jenta vår burde sove for seg selv. Hun mente at ingeting hastet, de sier jo blant annet at pga dette med krybbedød er det bra å ha barna ¨på samme rom som seg selv til de er 1 år (og det sier jeg IKKE for å gi noen dårlig samvittighet - poenget er bare ¨å få fram at det ikke er dumt å sove på samme rom så lenge alle sover godt). Og så kan vi jo tenke på hvordan det var tidligere når hele familier delte rom - det ble jo folk av de også!! Puhh...dette ble langt gitt...men ville bare fortelle at det ikke trenger å bli et problem for dere i det hele tat, selv om det skulle være noen år til dere har et bosted med flere soverom :-). Lykke til!
Asobi Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 Hva med studentleiligheter for barnefamilier. De som ligger i sognsveien har to soverom og koster mindre enn 9000. Der er det kjempefint og ikke minst sosialt for småbarnsfamilier. Var selv student med barn nummer en og vi delte rom med jenta vår til hun var 2 år. Det fungerte fint for oss. Et vennepar av oss hadde en datter som sov dårlig og de valgte å kjøpe sovesofa til stuen. Da måtte de ordne seng hver kveld, men det fungerte fint for dem.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #9 Skrevet 7. april 2008 Oi, så smart. Sånnt skap som går helt opp til taket? også er det bare en åpning der "døren" er? skulle ha fantes et slikt "skap", hvor bunden var nede på gulvet, og gikk helt opp til taket, med dør på hver side, så kunne man hatt det på hver side av skapet, hehe. Så slipper ungen å bli velkket av pappans snorker. Tro meg, han snorker helt forferdelig" hender mange ganger at jeg må ut av rommet haha
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Tusen hjertlig takk for mange tips:) Hilsen HI.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Til å begynne med er det jo ikke noe problem å ha barnet inne hos seg,men som du selv sier,en gang blir det jo stort, Der er jo mange som har barna inne hos seg til de er mange mange år,men jeg forstår ikke det helt,hvor blir det av samlive til foreldrene. Jeg hadde prøvd å fått en leielihet til samme pris med to soverom,kanskje dere må ned litt i standar,men jeg hadde følt at det hadde vært bedre,kanskje dere må ut litt av oslo,hvis dere nå bor sentralt da,det vet jeg jo ikke. Dere kan også kjøpe dere en god sovesofa og at dere ligger i stuen og sover og en lille på rommet,men det er jo ikke idelt det heller. Vet ikke helt om jeg klarer å komme med så veldig gode råd her,men du har i alle fall fått tankene mine,så får du se om du kan komme på noe glupt- Uansett vil jeg øsnke deg masse masse lykke til. Håper ting ordner seg.
Chezka Skrevet 7. april 2008 #12 Skrevet 7. april 2008 Hvor lenge må dere bli boende slik? Regner med at det er en overgangsfase i og med at dere er studenter? Det høres ikke problematisk ut i hele tatt å ha barnet på samme rom til det er 3 - 4 år iallefall. Er dere da fortsatt studenter? Hvis dere må bo der lengre enn som så, har du fått en del lure tips som kanskje kan brukes, dele av soverom o.l. Og til barnet begynner på skolen har dere kanskje kommet dere inn i annen leilighet iallefall.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #13 Skrevet 7. april 2008 Er det virkelig noen som lar en baby sove på eget rom nå? Har ikke jeg nerver til hvertfall, egen seng er jo viktig, men å putte ett spebarn på ett annet rom er jo helt sprøtt. Synes jeg da:o)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 var ikke snakk om spedbarn, men alle barn flytter jo engang ut av mor og fars rom. du sover vel ikke fremdeles inne hos foreldrene? hehe;) tror HI var beskymret for den dagen barnet må ut av rommet (du har jo også flyttet ut av rommet engang).
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Jeg forstod det slik at det var med baby, står jo i topicen:o)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #16 Skrevet 7. april 2008 ah..hehe(leste den engang til) fikk ikke med meg når babyen er for stor til å sove med oss:p Da bøyer jeg meg for alle fantastiske forslag ovenfor;o) Ps! Ja Ikea er virkelig en inspirasjonskilde.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #17 Skrevet 7. april 2008 hei, HI her. tusen takk for alle svar:) Dere har gitt meg MASSE tips. evig takknemlig! mente babyen i magen min, det jeg kaller han/henne. har ikke fått noe navn enda, så har bare fått til vane og kalle den for babyen. Høres litt kosligere ut enn "den", syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå