♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 6. april 2008 #1 Skrevet 6. april 2008 Heisann alle sammen:) Jeg har veldig lyst å bli alenemor..og dette er noe jeg har tenkt på veldi lenge. Er 24 år og singel og vil gjerne ha noen tips og råd før man går i gang. Er ikke gravid ennå,å vil gjerne høre hva dere andre alenemødre som blir alenemor med eget valg gjør for å bli gravid...Drar alle til Danmark eller utlandet eller er det noen som finner andre veier å gå? Vil gjerne også høre erfaringer også... setter pris på alle svar jeg kan få Hilsen ei jente som har et stort ønske om å bli alenemor:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Eg er aleinemor. Og eg kan ikkje skjøne at du ønsker å bli aleinemor. Det er langt frå noko dans på roser ja. Og er på vei med nr 2. Men, når det er snakk om vanskeleg menn så klarer ein jobben best aleine. Men, det er ikkje noko å ettertrakte i det heile tatt. Men, lykke til.....
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #4 Skrevet 7. april 2008 Jeg vil faktisk anbefale deg stork fremfor å få barn med en tilfeldig mann. Kanskje sårt for barnet å ikke ha noen pappa, men verre å bruke resten av livet på krangling med en eks.
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2008 Har vurdert Stork i Danmark,men er det veldig dyrt?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #6 Skrevet 7. april 2008 Hvis du går inn på donordebatten er det sikkert noen med erfaring der
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2008 Takk for hjelpen:) Har vært inne på nettsiden til Stork nå...står priser der,men vet ikke hvor mye av det som jeg må gjennom. men skal høre med donordebatten:)
vinter69 Skrevet 7. april 2008 #8 Skrevet 7. april 2008 heisann, jeg har vært på Stork, kostet tilsammen 4600 kr.. det var en søndag (tillegg på 400 kr når det er helg eller helligdag) og jeg brukte anonym donor (dyrere med åpen donor) faktisk så var flybilletten dyrere, hehe.. lykke til
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2008 det var jo absolutt ikke mye da:) Er jo faktisk sånn at man kan ha råd til det. Men inkluderte dette alt liksom? å kan du gjøre alt på en dag? Eller tar det lengre tid? høres jo kjempebra ut dette da:) Har du blitt gravid nå eller? håper alt går bra med deg og barnet ditt:) Er du alenemor? klem Tusen takk for hjelpen.
vinter69 Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 jepp jeg tok flyet ned om morningen og tilbake om ettermiddagen :-) og JA jeg er gravid :-)
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 7. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. april 2008 åå,så spennende:) Gratulere så masse... Kan du fortelle litt om hva du gjorde der nede? undersøkelser,samtaler, hvor lang tid det hele tok osv? gjorde du alt av papirarbeid,undersøkelser å samtaler og inseminering på en dag? er veldi interessert i alt dette,og kommer til å gjøre dette...trodde det kom til å være veldi dyrt,men det er jo ikke det:) veldi bra:) takk
vinter69 Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 kan fortelle ja, først tar du kontakt med stork via tlf, de er kjempeok å prate med :-) da får du bestille time til journalsamtale (koster 600 kr) og du betaler med kort på nettet (det kan du gjøre mens du er på tlf med en av de på stork) de kommer til å opplyse deg om at du må ha vært hos gynekolog før insiminasjonen (dette for din egen del egentlig, sånn at de vet at det er sjanse for at du kan få barn, elles er det jo ingen vits i å insiminere) når det gjelder undersøkelser, kan gynekologen ta alle de prøver som trengs, Stork bruker 1 time på insimineringen, de foretar ingen undersøkelser.. og du får tilsendt de nødvendige papirer via mail, som du svarer på og sender tilbake.. og du må ta med deg prøveresultatene som du får hos gynekologen, ned til Stork, og så tar de kopi av papirene, det er alt egentlig.. fra jeg hadde journalsamtalen, og time hos gynekologen gikk det ca 1 mnd før jeg reiste ned.. du må nemlig ha eggløsning når du insimineres.. s¨å det kan jo ta litt tid fra du er ferdig hos gynekolog og til du har hatt mensen og så får eggløsning igjen :-) egentlig var dette enklere enn jeg trodde på forhånd.. ring til Stork, så hjelper de deg med alt du trenger å vite.. og husk, dette er jobben deres, så de ler ikke av noe du spør om.. lykke til
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 8. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 8. april 2008 Dette var jo kjempegodt beskrevet:) Tusen takk for all hjelp..vet du hvilke prøver man må ta først? sier de det på stork? regner med det innegår i den gynekologiske undersøkelsen...?
vinter69 Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 jepp, du får tilsendt papir fra Stork om hvilke prøver du må ta før du kan bli insiminert.. du må være sjekket for hiv, klamydia , gonore, og ha hatt en ultralydscanning (alt dette fikser gynekologen).. det er bare å ringe Stork, så hjelper de deg videre... :-)
AngelCarrier Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Hallo, du er 24 år!!!! Hvorfor så hast med å bli gravid??
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Kanskje hun er klar for det? synes ikke du skal dømme,som selv er gravid...er mange unge jenter som velger å bli gravid...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Tenk deg nå veldig godt om. Du er 24 år, du har et langt liv foran deg til å treffe den rette, forelske deg og få babiser på den "naturlige" måten.... Hadde jeg vørt deg hadde jeg ventet minst 10 år før jeg tok dette skrittet.... har du ikke truffet mannen i ditt liv da er det jo kanskje verdt å vurdere.... Bare et lite råd....
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 18. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 18. april 2008 Takk for tips og råd... Jeg er rett og slett klar for å få et barn. Selv om jeg er ung,så kan jeg være klar. har arbeidet med barn nesten hele livet mitt,så jeg vet hva jeg går til... akkurat nå er det ingen mann i mitt liv,og jeg har ikke lyst på en heller akkurat nå...skjønner dere som synes jeg er ung og sånn,og ikke tenker nok gjennom dette...men det er da jenter som er yngre enn meg som velger å bli gravid på denne måten...føler liksom at mange mener at den magiske grensen går over 25???! jeg er ikke alene om å ønske dette,og det er noe jeg har tenkt på i mange år nå,og jeg er klar. Jeg setter pris på tankene og meningene deres,men akkurat i denne saken kommer jeg til å følge hjertet mitt. Men takk for alle innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå